[Pardus-kullanicilari] C++ debugging IDE

Deniz Koçak lenduha at gmail.com
20 Ara 2008 Cmt 21:45:05 EET

2008/12/20 Emre Erenoglu <erenoglu at gmail.com>:
> Arkadaslar selam,
>
> Duzgun bir sekilde derlenen ve kurulan, ancak ne yaptiysam gocmekten
> vazgecmeyen bir programi "debug" etmek istiyorum.
>
> Kaynak kodu, object kodu vs. var, derdim Step-In vs. yapip satir satir kodu
> calistirmak, degiskenlerin degerlerini izlemek (watch), gocus nerde neden
> oluyor gormek.
>
> Pardus altinda bu is nasil yapilir, fikri olan varmi, 10 yil once
> universitedeyken Visual C++ falan kasardik, Pardus'ta nasil yapicaz?
>
> Depoda codeblocks ve anjuta gordum, bunlar is gorur mu?
>
> Tesekkurler,

Debug etmek için ihtiyacınız olan tek şey gdb fakat gdb'yi [1] komut
satırından kullanmak yerine bir IDE aracılığıyla kullanmak tabi ki
daha anlaşılır ve kolay bir yol. Codeblocks, Anjuta, Eclipse hepsi bu
işi yapabilen IDE programları fakat Anjuta GTK+ kütüphanesini
kullandığı GTK+/GNOME geliştiricileri için ekstra özellikler
sunmasından dolayı pardus altında çok anlamlı gibi gelmiyor bana.
Eclipse CDT eklentisi ile C/C++ gekliştirmek için ideal ve kendini
kanıtlamış bir IDE, yine de Pardus altında çalışmak için KDevelop
programına da göz atmanızda  fayda var. Zira hem QT/KDE için bir IDE
hem de kendi fikrim oldukça başarılı bir program. Yine de Linux
altında hata ayıklama için gdb dökümanlarına göz atmanızda fayda var.
Aşağıda işinize yarayacağını düşündüğüm birkaç bağ mevcut. Ayrıca
seçtiğiniz IDE ilgili dökümanlar da bulabilirsiniz. Kolay gelsin.

** http://www.stumbleupon.com/click_redir.php?t=494d4a8a77b5a&src=search&u=http%3A%2F%2Fwww-128.ibm.com%2Fdeveloperworks%2Flibrary%2Fl-gdb%2F

**  http://www.unknownroad.com/rtfm/gdbtut/

**  http://www.dirac.org/linux/gdb/index.php

[1] http://www.gnu.org/software/gdb/