[Pardus-kullanicilari] kullanıcı adımı ve şifremi unuttum yardım edin

Mevlüt KOÇAK mevlut.kocak at artvin.gov.tr
19 Ara 2008 Cum 12:53:38 EET

Merhaba küçük bir ekleme de ben yapayım.

1) Herhangi bir Pardus CD'si ile sistem acilir.
2) Grafik ekran gelince, CTRL+ALT+F2 tuslarina basilarak komut satirina
dusulur.
3) mkdir /diskim  komutu ile /diskim isminde bir dizin yaratilir
4) Kurulumu yaptiginiz partition'in, sda1 oldugu varsayilirsa (sda2,
sda5 gibi de olabilir, bilgisayara gore degisir)
    mount  /dev/sda1  /diskim
    komutu yardimi ile sda1 partition'iniz diskim dizinine baglanir.
5) *nano  /diskim/etc/shadow*     komutu ile sifre dosyasi acilir.
(onceki postamda passwd demisim, yanlis)
6) bu dosya icinde, asagilara gidilir, kullanici adi ile baslayan satir
bulunur, ornegin asagidakine benzer bir satir olabilir, "koray" olan
sizinle ilgili kullanici adi olacak, koray kullanicisini burada ornek
olarak kullaniyorum:

    koray:$1$Hco8LZQF$MM0Xydeq5095dS1W2KcrW.:14226:0:99999:7:::

kullanıcı adı öğrenildikten sonra

chroot /diskim komutu verilerek, /diskim klasörü ana (root) klasör
olarak ayarlanır.
passwd kullanıcı_adı (passwd koray) komutu verilir, yeni şifre 2 kez
girilir.

Eğer kullanıcı adı biliniyorsa  ve 6. adımları uygulamaya gerek yok.

Sisteminizi reboot komutuyla tekrar açın