[Pardus-kullanicilari] kullanıcı adımı ve şifremi unuttum yardım edin

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
19 Ara 2008 Cum 03:00:41 EET

Merhaba Cagacan Bey,

2008/12/19 Cagacan Deger <cagacan at gmail.com>

> Emre bey aciklamalariniz cok net, elinize saglik. Aklima bir soru takildi:
> Eger birsey atlamadi isem buradaki talimatlar kullanilarak pardus yuklu
> herhangi bir makinaya girilir user ayarlari ile oynanabilir. Yani elimde
> live
> cd var ise ofis arkadasimin bilgisayarina istedigim gibi girebilir, su
> olmasam bile ciddi sekilde ortaligi karistirabilirim. Bu ciddi bir guvenlik
> acigi degil mi?

Fiziksel erisimi olan hicbir sistem guvenilir degildir. Bunun icin sistem
odalarinin 10 kilitli sifreli kapilari, sunucu batilerinin gene anahtarli
kilitleri vardir. Ayrica sunucularin kasalari da yine ev kasasi gibi
acilabilmesi zordur, acilsa bile alarm uretip yonetim sistemlerine
bildirirler vs. vs.

Kucuk ofislerimizde veya evlerimizde masaustu sistemi veya sunucularimiz var
ve guvenliginden suphe duyuyorsak, bu durumda sunlar yapilabilir:

- Kasanin icinin acilmasini engelleyecek sekilde bir sekilde bir kilit
koyulmali, mumkunse destekleyen bir kasa alinmali
- Kasa ayrica odadaki uygun sabit bir cisme mekanik olarak baglanmali
- BIOS'a sifre koyulmali, acilis sirasi sabit disk ilk sirada olacak sekilde
ayarlanmali.
- Mumkunse hassas veriler sifreli olarak tutulmali (encryption)
- ....

--
Emre