[Pardus-kullanicilari] CD görünmüyor

Fatih Tumen fthtmn at gmail.com
18 Ara 2008 Per 17:44:11 EET

2008/12/18 Fatih Tumen <fthtmn at gmail.com>

> Arkadaşlar nasıl yaptığımı bende bilmiyorum fakat bilgisayara CD taktığım

Yazmayi unuttum, Butun CD ler ile ayni problemi yasiyorsaniz,
takilan CD icin varsayilan islemi "Hic birsey yapma" gibi degistirmis
olabilirsiniz.. Tasma dan duzeltebilirsiniz.

Duzelmenize ragmen ya da baska sebepten , elle baglamak isterseniz bir CD yi
(/dev/sr0 da oldugunu varsayarak):

*#mkdir /mnt/cd && mount -t iso9660 /dev/sr0 /mnt/cd *

seklinde yapabilirsiniz.
baglandiginda, masaustune simgesi gelmesi lazim.
ozelliklerinden otomatik bagla yi secmek de sorunu genel olarak
duzeltebilir.

yine elle ayirmak icin bu simgenin menusunden "ayir" yada konsol dan:

*#umount /dev/sr0 && eject*

komutuyla CD ayiririp cikartabilirsiniz.

Kolay gelsin
--
Fatih Tümen