[Pardus-kullanicilari] virtualbox win dows virüs

Hamit Giray Nart hgnart at groupwain.net
17 Ara 2008 Çar 20:53:34 EET

Bülent Bey merhaba,
Sanal makine, gerçek makineden bağımsız olarak çalışır. Ancak sanal makinenin
kendisi de virüs saldırılarına açıktır. Sanal makineye giren bir virüs,
sadece sanal sisteme ve içindeki dosyalara zarar verebilir. Gerçek sisteme
kendi kendine atlayıp da gerçek sisteminizin dosyalarına zarar veremez. Ancak
gerçek sisteme, bir usb bellek veya paylaşım klasörü vasıtasıyla kullanıcı
tarafından taşınarak geçebilir. Böyle bir risk mevcut. Eğer sanal makine
işletim sistemi ile gerçek makinenin işletim sistemleri aynı ise, virüs,
sanal makinede yaptığı hasarı gerçek sistemde de yapabilir. Ancak sanal ve
gerçek makinenin işletim sistemleri farklı ise birinde çalışan virüs,
diğerine, kullanıcı tarafından geçirilse bile, bir etkisi olmayacaktır. İki
farklı bilgisayar olarak düşününün.
Ağa bağlı bir sanal makineye girecek olan bir hacker; sadece sanal makinedeki
bilgilere ulaşabilir ve sadece sanal makineye zarar verebilir. Sanal makineye
girip de oradan gerçek makineye geçebilmesi mümkün değildir.
Sanal ya da gerçek, ağa bağlı bir windows kurmuşsanız, güvenlik duvarı ve
anti-virüs kurun bence. Sanal makinenizdeki önemli dosyalarınızı (varsa tabi)
korumuş olursunuz. Onları gerçek makinenize yedeklemeniz de koruma sağlar.
Ancak dosya bozulur ve farkına varmadan bozuk dosyayı taşırsanız, bir işe
yaramaz.
Yine sanal makinenizin sabit diski bir dosyadan ibarettir. Bunu bir cd imaj
dosyası gibi  düşünebilirsiniz. VBox, bu
dosyayı, /home/kullanıcı_adınız/.VirtualBox/VDI dizini altında saklar. Bu
dizindeki .vdi dosyasını herhangi bir yere kopyalarsanız, sistemin o anki
durumunun bir yedeğini almış olursunuz. Ancak bu kopyalamayı yaparken sanal
makinenizin temiz olduğundan emin olun. Sanal makineniz bozulursa veya virüs
girerse, yedeklediğiniz dosyayı, orjinalinin üzerine yazarsanız; sanal
makineniz, kopyaladığınız anki konumuna, üzerinde hiç işlem yapılmamış gibi
geri dönecektir.
Kolay gelsin.