[Pardus-kullanicilari] Firefox'ta KDE Tipi Dialog Kutucuklari

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
15 Ara 2008 Pzt 18:33:04 EET

Emre Erenoglu wrote On 15-12-2008 16:29:

> Emin olamiyorum cunku kesinlikle diger QT uygulamalarinin font ve
> widget tipine sahip bir kutucuk. Gnome veya GTK olmadigi kesin. Opera
> da ornegin buna benzer bir kutucuk uretiyor (pardus'taki qt ile
> derlenmis hali).
>
> Emre

Resmini gönderdiğiniz diyalog penceresi GTK'nin ta kendisi Emre Bey, ne
kadar tatlı ve güzel, öyle değil mi? Hatta gönderdiğiniz resimdeki
pencere butonlarındaki simgelerle, öntanımlı Firefox temasındaki
butonları karşılaştırın, birebir aynısı olduğunu göreceksiniz. Özellikle
home butonu (ev simgesi). Firefox'un gtk ile tasarlandığı pek bilinen
bir gerçek. Sizi şaşırtan şey, QtCurve teması kullanıyor olmanız.

Bunu istemenizdeki amaç, "Kde'dekilerin qt diyalog kutucuğuyla, Gnome ve
Xfce'dekilerin gtk diyalog kutucuğuyla karşılaşması" isteğiydi ve ben
buna tabi ki karşı çıkmıyorum, emin olun. Hatta böyle bir şey
yapılabilirse çok daha güzel olur; ama sizin bahsettiğiniz about:config
picker ayarıyla bu iş olmuyor işte, onu anlatmaya çalışıyorum. Kim hangi
masaüstü yöneticisini kullanırsa kullansın, aynı *GTK *diyalog
kutucuğuyla karşılaşıyor. İşte bendeki:
http://omploader.org/vMTBzZQ

İşte bu sebeple de, ısrarla aşağıdaki diyalog penceresinin daha uygun ve
pratik olduğunu savunmaktayım:
http://omploader.org/vMTBzZA

Bunun üstüne, size bir tavsiyem var. Kullanıcılara bu ayarı kullanma
özgürlüğü tanımak amacıyla bir wiki sayfası yazabilirsiniz, isteyen
istediği *GTK* diyalog penceresini kullanabilsin diye.