[Pardus-kullanicilari] farklı kaydette ilginç bir nokta.

Özgür KURU ozgurkuru at gmail.com
14 Ara 2008 Paz 15:36:33 EET

merhaba arkadaşlar, gerek Ksnapshot gerekse opera tarayıcı üzerinden bir
dosyayı farklı kaydet yaptığımda  kaydetme ekranında  ilginç bir nokta
gördüm.

1. Ksnapshot ile alınan resmi farklı kaydet dediğimizde kaydedeceğimiz
klasör içerisindeki kısayol bağlantıları görünmüyor (bu çok ilginç değil
benim için bir eksiklik olarak gördüm diyebilirim ).

2. opera tarayıcı üzerinden bir dosyayı farklı kaydet dediğimde ilginç bir
şekilde masaüstümde birden fazla bağlantılı kısayol varken sadece bir tanesi
gözüküyor farklı kaydet alanında. Masa üstüne dönüp bağlantıların
özelliklerine baktığım zaman görünmeyen bağlantıları masaüstü yapılandırma
dosyası olarak görüyor. Görünen dosyayı ise /.../... adresine bağlı dizin
olarak görüyor. Aklıma takılan nokta şu tüm bağlantıları aynı şekilde
(sürükle bırak buraya bağ koy) yöntem ile yaptım. Fakat klasörler arasında
tür farkı var. Özelliklere tıkladığım zaman ise dizin olarak görünen bağın
gerçekten bir dizinmiş gibi özellik pencersi geliyor. Neyse biraz uğraşıp
incelediğimde şöyle bir sonuç elde ettim. kullanıcı klasörümüz altında
(/home/ozgur) bulunan klasörleri bağ olarak koyduğumuzda dizin olarak
algılıyor ve bağ olduğu için ismi italik olarak yazıyor. Fakat başka bir
yerden çekince (örn: /var/www/localhost/htdocs/deneme) masaüstü sistem
yapılandırması şeklinde algılıyor. gerçekten ilgimi çekti doğrusu.
Sizlerlede paylaşmak istedim

--
Özgür Kuru
www.ozgurkuru.net