[Pardus-kullanicilari] G70 [Ge Force 7600 GS] (3B desteği yok)

Recep KIRMIZI rkirmizi at gmail.com
11 Ara 2008 Per 14:02:51 EET

On Thursday 11 December 2008 13:23:00 Botan Gunoz wrote:
> merhabalar,
>
> üstadlar, şikayetlerim var: peşin haberiniz olsun! :-)))
>
> bayram bayram! :-))))
> bayram hoşgörüsüne sığınarak!
iyi bayramlar...

> "fista"da görüp etkilendiğim 3B desteğini pardus'ta da kullanabileceğimi
> öğrenip, satın almış(alabilmiş) olduğum aynı karttan (G70 [Ge Force 7600
> GS] (3B desteği yok)) bende de var ve bende de 3B desteği yok!
Sanırım bahsettiğiniz 3b desteği değil compiz-fusion paketleri olacak.
Bilgisayarınızı yeni kurduysanız.
"Tasma > Sistem Seçenekleri > Görüntü Yöneticisi"
programını çalıştırdığınızda eğer ekran kartınız ile alakalı bir sorun var ise
sizin için gereken paketi kurmak için display-manager harekete geçecektir, ve
şu paketi kur diyecektir.

bunun haricinde 3b desteğinin olup olmadığını anlamak için.
"glxinfo |grep rendering"
komutu sonucunda "direct rendering: Yes" gibi bir yanıt almanız gerekiyor.

> "başka ne olmadığının" da 'farkında olmadığımdan' üzülmüyorum. (gülmeli mi,
> ağlamalı mı?)
çokta duygu seli yaşanacak bir durum değil. Abartmamak lazım.
> nokia multigraph 446Xpro monitörümde 1600x1280 80hz görüntüm var! bununla
> yetiniyorum, "bozmak" istemiyorum!
Bu çözünürlüğe göre ekran kartınız eminimki sorunsuz bir şekilde tanınmıştır.
> ama, 3B de olsun; neden yok ki - olmasın ki?
Dediğim gibi 3b yüksek ihtimalle vardır.
> ancaaaaak!
>
> 1. sayın üstad'ların "yap" dediklerini yapacak birikimim de yok? *neden
> olsun ki?!..**
Üstatlar sizden yeni birşeyler oluşturmanızı yazılımlardaki hataları
gidermenizi falan beklemiyor. Sadece sorunu çözmek için gideceğiniz yollardan
bahsediyor. Tabi gönül isterdi ki herşey kendiliğinden olsa. Pc açıldığında
web cam ile bir gözüme bakıp. Beni gözümden tanıyıp bu adam bu işleri yapar
diyip sistemimi ona göre düzenlese. Tipime göre uygun programları yüklese
falan hakikaten hoş olurdu. Ama ne yazık ki şu anda bu teknolojiye sahip
değiliz. (Belki ileride olur)
> 2. "programcılık" birikimimin olması mı gerekiyor? *hiç sanmıyorum!..*
Listeye şu programı kuramıyorum dediğinizde size onu kuramazsın o programı
sadece senior programcılar kurabilir gibi bir uyarımı geldi?
Mpd programını kurduğunuz da /etc/mpd.conf dosyasının içeriğini düzenelemeniz
gerekir. Müzik dizininizi falan belirtmeniz gerekir. Bu sizi yanıltmasın
lütfen. Bir conf dosyasına bir dizin girmek programcılık değildir. Ya da
compiz'i kurduğunuzda efektleri seçmek programcılık değildir.
> 2. çözüm neden otomatikman yok? neden manuel (el ile müdahale) ile
> yapılmalı?
Dediğim gibi gözüne bakarak henüz yapılamıyor. Ama emin olun diğer dağıtımlara
kıyasla en kolay çözümü pardus veriyor denilebilir. Bir kaç uygulamaya
tıklamak emin olun manuel sayılmaz. O tıklamalar sonucunda arka planda neler
yapılıyor hayal bile edemezsiniz :) Keşke debian (woody) kullanarak ekran
kartınızı tanıtmaya çalışma imkanınız olsaydı. O zaman beni daha iyi
anlardınız :)
> 3. çözüm neden bu kadar zor ve karmaşık olmak zorunda ?
????
http://www.ozgurlukicin.com/paket/compiz-fusion/
hiç te zor görünmüyor.
> 4. "çözüm şurada; git ara bul?" :-(((     (yani komik bile değil!)
Yakınlardaysanız bilgisayarınızı bana gönderin. Ben Adana' dayım. Sorununuzu
çözüp size bilgisayarınızı geri göndereyim.
Bu çözüm hoşunuza gitmediyse nasıl bir çözüm isterdiniz? Burada bilgisayarımda
sorun var diyen herkese uzaktan bağlanıp tüm sorunlarını çözecek bir ekip te
kurulabilir. Fakat buna profesyonel destek diyorlar, ve bunun için
birilerinin maaş alması ve bu hizmeti alanlarında ödeme yapması gerekir.
> 5. "pisi paketleri"? hangi pisi paketleri? "yeni paketler" mi, "kurulu
> paketler" mi yoksa "güncellemeleri göster"de mi?
Önce güncellemeleri göster. Sonra yeni paketler.
> "ara"ttım ve hiçbirinde de böyle bir paket bulamadım!
Tam olarak neyi aradınız acaba?
> 6. bu kümedeki konuyla ilgili ele alınmış "eski" yönergeleri de aramak
> istemiyorum, çünkü: adı üzerinde: onlar ESKİ!...
Neye göre eski? 1 ay önce çözüme ulaşmış bir sorun eski değildir. Zaten yanıtı
olan bir soruya sil baştan yanıt yazmak çok mu mantıklı geliyor size? Eski
yönergeleri aramak iyidir aslında. Yeni çözümlerin çoğu eski yöntemlerin
otomatize edilmesiyle elde edilir. Örneğin compiz örneğinde eskiden
elle "/etc/X11/xorg.conf" düzenlerken şimdi bizim için bu işi display-manager
yapıyor. (Fatih sagolsun nefis oldu)
> en son sürüm - çekirdek vb. güncellemerinden sonra mı önerilmişler?
> bilemiyorum, çünkü, bu çözüm şu sürüm için geçerlidir ibaresi göremiyorum!
eskiler derki "çalışan sisteme dokunmayın" Ama bence artık bu söz o kadar
geçerli değil. Çünkü pardusta öyle bir test süreci işliyor ki. Paketler
kararlı depoya girmeden önce 40 takla attırılıpta alınıyor. Eğer kararlı depo
kullanıyorsanız, gönül rahatlığı ile her zaman güncellemelerinizi yapın
diyebilirim. Çünkü paketlerdeki her yeni sürüm bir takım yenilikler içerdiği
gibi çoğu zaman mevcut hataların düzeltilmesinden yeni sürümler çıkarılıyor.
Bu tip sorunların tartışıldığı pardus-kullanicilari listesinde ileti
tarihleri de mevcuttur. Aslında wiki ve oi 'deki nasıl sayfalarına da tarih
eklense fena olmaz. nasıl belgesinin bir kenarına pub_date eklenmesi bu
soruya yanıt olur sanırım. BURADAN YETKİLİLERE SESLENİYORUZ :)
> 7. olsa bile: bakınız madde: 1, 2.
bkz. yanıt 1,2
> 8. bunlar bazılarınıza "marjinal" ya da "minor" gelebilir! ancak, bence:
>
> *pardus'un çoğunlukça benimsenmesi isteniyorsa, hatta bu tür sorunlara acil
> öncelik verilmeli...*
Bence siz öncelikle herkese severek tavsiye ettiğim ve çokça okuduğum
(Sıklıkla denebilir) bir belgeyi okumalısınız.
http://www.belgeler.org/howto/smart-questions.html
Hakikaten nefiz bir belge.
> "masaüstü kullanıcısı", pardus'unu kolayca kurup sorunsuz - bu tür
> altyapısal sorunlarla uğraşmadan kullanabilmeli! bu kadar!
Bu zaten şu anda yapılıyor. Gözümüz aydın!..
> ha! "findos'da sorun yok mu kardeşim?" var tabii, ama bu tür değil!...
Bu kısım bu listenin dışında.
> saygı ile,

Saygılarımla...
Recep KIRMIZI