[Pardus-kullanicilari] Nvidia-drivers177 Sorunu? ve Firefox Flash Player 9 eklentisi ses sorunu

Ahmet Şamil Ünal e144443 at metu.edu.tr
10 Ara 2008 Çar 12:50:46 EET

Çok teşekkürler sorun halloldu.

Sanırım sorunun kaynağı, benim, sürücüyü paket yöneticinden indirdikten
sonra sistemi yeniden başlatmadan tanıtmaya çalışmam olmalı.
Paketi kaldırdım, sistemi yeniden başlattım.
sonra yeniden Paket yöneticisinden indirdim ve kurdum.
sistemi tekrar yeniden başlattım.
sonra görüntü yöneticisinden sürücüyü değiştirdim. (177 yaptım)
tekrar yeniden başlattım ve şimdi herşey tıkırında :))

Az önce de firefox'da flash videolarının sesi gelmiyordu ama onu da
hallettim sanırım. mozilla resmi sitesinde flash player 9 sürümünde bu tür
sorunlar olduğu ve 10. sürüme geçerek halledilebileceği yazıyor.

ilgili sayfa:
http://support.mozilla.com/tr/kb/Flash-based+videos+and+sound+do+not+play+correctly

Adobe sitesinden 10 sürümü indirdim, kurdum ve sistemi yeniden
başlattıktan sonra herşey düzeldi. Artık videolarım sesli ve gayet düzgün
çalışıyor.

merak edenler için nasıl yaptım?

önce rpm denedim yapamadım. sebebini bilmiyorum.

tar.gz versiyonunu indirdim.
içindekileri masaüstüne çıkarttım.
sonra konsoldan desktop dizinine geldim ve masa üstüne çıkarttığım yükleme
dosyasını çalıştırdım.
bkz: konsolda şunu yazın:  ./flashplayer-installer
ingilizce biliyorsanız iyi olur çünkü adobe bazı sorular soruyor.
mesela bunlardan birinde kurulum esnasında eklentinin kurulacağı dizini
sordu. ben de ctrl+esc ile process table dan firefox dizinini öğrendim.
(usr/lib/MozillaFirefox) enterladım ve kurulum bitti.
Sistemi yeniden başlattım. OK

Tabi bunların hepsini konsoldan root olarak yapmayı unutmuyoruz. Zira
çaresiz balık gibi çırpınır dururuz boşa :))

Herkese kolay gelsin.

Yanlışım olduysa affedin, herkesi kendim gibi bilmiyor farzederek
anlatmaya çalıştım.