[Pardus-kullanicilari] Saat geri kalma sorunu

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
7 Ara 2008 Paz 16:48:25 EET

Merhaba,

2008/12/7 Cagacan Deger <cagacan at gmail.com>

> 1) Bilgisayar yeni; 1 ay oldu olmadi alinali. BIOS pili sorunu oldugunu
> zannetmiyorum, ama bir son care olarak not aldim.

Evet pil'den olma olasiligi oldukca dustu simdi. Ancak soyle test
edebilirsiniz bence. Bilgisayari tekrar baslatin, BIOS'a girip saati not
edin, sonra kapatin. Ornegin 12 saat ya da 1  gun kapali kalsin, sonra acin,
BIOS"a girip saate bakin. Geri kaldiysa pildendir.

> 2) BIOS guncellemesi onerisini nasil degerlendirecegimi bilmiyorum. Isletim
> sistemim Windows olsa idi anakartin sitesine girer oradan guncel surucu
> indirirdim. Acaba pardus icin nasil bir yol izlemeliyim?

Zor is, eger windows yoksa, google'dan arayip, bir bootable CD yaratip
BIOS'u icine koymak vs. gerekiyor. Bununla ilgili bir wiki girdisi yapmak
lazim bir ara.

> 4) Bir ek not olarak, en son dun aksam (6 Aralik 2008, 18:44'te) saat
> duzeltmesi yaptim. Bilgisayar butun gece ve gunduz kapali idi. Az once
> actim;
> hicbir geri kalma sorunu yoktu. Bilgisayarin acik kalma suresi ile de
> baglantili bir durum sanki.

Bu da pille ilgili bir soruna isaret ediyor gibi.

--
Emre