[Pardus-kullanicilari] Fw: Pardus USB

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
5 Ara 2008 Cum 23:41:58 EET

05 Aralık 2008 Cuma 23:07 tarihinde Ünal Özüm <sofamor at gmail.com> yazdı:

> Bir tecrübe ve bir uyarı paylaşmak istedim..
> Usb belleği hazırladıktan sonra, pardusu kurarken grubu diskin en başına
> yazı seçmiştim,

Merhaba,

Kurulumda GRUB'ın kurulacağı yeri sorduğunda varsayılan seçenekten devam
ederseniz "/dev/sdb" olarak seçiyor.
kuruluma başlamadan önceki son aşamada "kurulum özeti" gibi bir başlıkta
bakarsanız bunu göreceksiniz. tekrar geri gelip listeden kendiniz seçerseniz
problem olmuyor.

> yeniden açtığımda gördümki grubu belleğe yazmış, ve dolayısı ile belleksiz
> pardus başlamaz oldu ve dahası bellek artık pardus kuramaz hale geldi, çünki
> belek takılı ike doğrudan pardus başlıyordu.

cat /usr/lib/syslinux/mbr.bin > /dev/sdb

komutuyla düzeltebilirsiniz.

Belleğe yazılmış grubu hdd nin başına tekrar yazmayı beceremedim, gurbu
> kurtarmak bölümündeki anlatılanlar işe yaramadı herşeyi tekrar yapmak
> zorunda kaldım, dikkatinize..

ufak bir hata yapmışsınızdır. kurulan/çalışan bir cd veya usb bellekle
sistemi başlattıktan sonra kurulu bir sistemin GRUB'unu MBR'ye yazmak her
zaman mümkün. bellekten bir şey yazmıyorsunuz, onda sadece grub programını
çalıştırıyorsunuz :)

iyi çalışmalar...