[Pardus-kullanicilari] Bir Danisma Sorusu

selim ok selimok at gmail.com
5 Ara 2008 Cum 22:18:46 EET

05 Aralık 2008 Cuma 20:00 tarihinde Server Acim <serveracim at gmail.com>yazdı:

> Merhaba,
>
> Ben bu donanıma, şu anki hard diskini çıkarmadan ikinci bir hard disk daha
> eklemek istiyorum.
>
> Soru 1: Bunu yapabilir miyim?

Soru 2: Eğer yapabilirsem, hangi tür hard disk eklemeliyim? Hangi özelliği
> taşıyan. özelliği taşıyan hard disk eklersem bana faydası dokunabilir?

Benim görebildigim kadariyla ATA 133 yani IDE Sabit diskiniz var Anakartin
özelligini bilmiyorum ama genelde 2 yada daha fazla IDE girisi olur. En
azindan master-slave kablolari ile (1 kablo üzerinde 2 cihaz) birden fazla
sabit disk ve cd-rom kullanmak mümkün.
Anakartinizda SATA destegi varsa SATA Disk almak daha iyi olabilir cünkü
daha hizlilar. Yoksa da ATA 133 destekli bir IDE sabit disk alabilirsiniz.

Sonuc olarak prensipte 1'den fazla disk eklemek mümkün, sadece yeterince
giris yeri olmali.

Iyi calismalar,
Selim

--