[Pardus-kullanicilari] qemu bridge mode ethernet sorunlarý

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
4 Ara 2008 Per 19:35:06 EET

Merhaba,

On 12/4/08, Yılmaz Bilgili <liste at yilmazbilgili.com> wrote:

> Sistemim açılır açılmaz br0 ile ağa bağlanıyor ve ağda bulunan dhcp den
> adres alıyor. ifconfig bilgilerini en alta yapıştırıyorum.

OK, burasi iyi.

Ayrıca /dev/net/ altında tun diye birşey var. Ne kadar doğru
> bilemiyorum. Neyi kontrol edeceÄŸimi de bilmiyorum.

Sanirim tun modulu yuklenmis.

lsmod | grep tun

komutu ile onaylayabilir misiniz?

> Bu şekilde açılmış sistemde qemu!yu çalıştırınca
>
> $ qemu -hda DebianTesting.img -std-vga -net nic -net tap
> warning: could not configure /dev/net/tun: no virtual network emulation
> Could not initialize device 'tap'

tap cihazini acip br0'a ekleyebilmek icin "root" haklarina sahip olmaniz
gerekiyor.  Hata burdan kaynaklaniyor olabilir. sudo komutu ile dener
misiniz?  Ben qtemu'yu kdesu ile kullaniyorum.

Normal kullanici olarak tap veya tun cihazlarini kullanmak biraz daha ayar
gerektiriyor o yuzden ugrasmadim, cihazin onceden yaratilmis, o kullaniciya
atanmis ve koprulenmis olmasi vs. gerekli.

Bir de qemu-kvm ile qemu arasinda farkliliklar olabilir, yukardaki cozum ise
yaramazsa ona da bakilabilir.

--
Emre