[Pardus-kullanicilari] pardus'un maximum 3, 5 GB ram gordugu dogru mudur?

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
3 Ara 2008 Çar 22:59:44 EET

2 Aralık 2008 Salı 15:41:50 tarihinde Botan Gunoz şunları yazmıştı:
> hmmm!
>
> evet, ben de bunu duymuştum, şimdi hatırladım, teşekkürler!
>
> zaten bizim arkadaş da onun için 4gb düşündüydü! :-((
>
> neyse, biz de 64'ü bekleriz gaari! :-)))

Teknik bilgi ve deneyimi daha fazla birisi açıklasa daha iyi olurdu, ama bana
kısmetmiş.

32 bit işletim sistemlerinde PAE (Physical Address Extension) [1] kullanarak
adreslenebilir hafıza büyüklüğünü 64 GB'a kadar çıkarmak mümkün. Bir kurumsal
kullanıcımızın büyük makinelerinde ve kendi derleme çiftliği vb
sunucularımızda bu şekilde derlenmiş çekirdekler kullanıyoruz zaten. Yani 64
bit işletim sistemine geçmek gerekmiyor.

Ancak PAE'nin işe yaraması için kullanılan sistemin yonga setinin de hafıza
yeniden adreslemeye olanak sağlaması gerekir. Örneğin, intel'in 945 ve öncesi
yonga setleri ile PAE çalışmayacaktır. Bu sistemlerde kullanabileceğiniz
hafıza miktarı Linux'ta ve Mac OS X'te 3,4 GB, Windows Vista'da ise 3 GB ile
sınırlıdır [2]. Bu yonga setine sahip sistemlere 3 GB'dan daha fazla hafıza
takmanın bir anlamı olmayacaktır. Bir başka kurumsal kullanıcımızı da bu tip
bir konfigürasyon hatasından caydırmıştık.

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Physical_Address_Extension
[2] çeşitli kaynaklar...

ET