[Pardus-kullanicilari] pardus'un maximum 3, 5 GB ram gordugu dogru mudur?

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
2 Ara 2008 Sal 20:27:53 EET

> oysa,sistem-konqueror'a baktığımda bunları maximum 3,5GB olarak gördügünü
> ve hatta kullandığını okuyorum; [çünkü örn: 3,5GB'ın 517,1MB'ı boş  (3.1
> GB) ] yazıyor!...
> "bu gerçek midir?

 Her zaman değil, sysinfo daki RAM hesabı biraz yuvarlatılarak yapılıyor,
yaklaşık değerler gösteriyor, bu sebeple tam değer vermeyebilir, tam değerleri
çıktısını okumayı biliyorsanız free komutu ile alabilirsiniz

 Bunun yanında, RAM ların düzgün desteklenmesi sadece işletim sistemine bağlı
değil. Pek çok anakart 4GB desteklediklerini iddia etselerde 3.5GB ın üstünü
desteklemiyorlar (güncel olsalar, hatta q6600 anakartları bile olsalar bu
durumu gördüm), yani sorun donanımsal da olabilir

> öte yandan 3,5GB'ye yükselmiş olmasına rağmen hızda hiçbir fark
> gözlemleyemiyorum, yine ara sıra bir kaç komut arka arkaya birden verince
> sistem donup kalıyor, bazen dakikalar sonra çözülüyor, bazen tamamen
> çakılıyor!

 2GB ile 3.5 GB ın arasındaki farkı görebilmek için bu farkı yaratacak kadar
sisteminize yük bindirmeniz gerekiyor. SAdece komut yazarak görmeniz pek olası
değil. Yükten kastım da çok RAM yiyen bir program ya da çok fazla ufak dosya
ile hızlıca işlem yapan programlarda bu farkı görebilirsiniz

> bir arkadaşımın dediği gibi 3,5GB gösterse bile tamamını kullanır" sözü
> doğru mudur? Öyle ise neden "şu kadarı boş" diyor ki? tamamını kullanmalı
> değil mi?
>
> tamamını göremez mi, nasıl görebilir?

 Tamamını "kullanabilir" ama bilgisayarınız açılır açılmaz mevcut RAM ın
tamamı dolu gelmeyecek, siz kullandıkça kullandığınız dosyalar RAM da
saklanarak sonraki erişimlerinizin hızı arttırılacak.

 Kullanılan / boş alan farkı da "uygulamaların kullandığı hafıza" ve "cache
hafıza" farkı aslında.