[Pardus-kullanicilari] Tekir ne vakit kullanýmda olacak nasýl olacak..!

Huseyin Berberoglu hberberoglu at gmail.com
2 Ara 2008 Sal 16:53:07 EET

2008/12/2 Doğan Yıldız <dergiyorumcu at gmail.com>

> Merhaba özgür insanlar :)

Merhaba :)

> Sonrasında Tekir musabe uygulamasını gördüm Pardus üzerinde olacağını
> sanırım bir yerlerde okudum ama emin değilim. Konu hakkında bilgisi olan
> arkadaşlar var mı? Ne dir nasıl kullanılır yapı nasıl olacak kurulum
> nasıl olacak server tabanlı mı çalışacak yoksa tek makine olarak mı
> çalışacak yoksa diğerleride o çalışan tek makieden mi çalışacak..

Tekir'in 1.2 versiyonu [1] adresinden indirilip çalıştırılabiliyor şu an.
Ancak Ali Işıngör'ün de dediği gibi şu an yeni çıkacak olan Tekir için
çalışmalar sürüyor. Tekir'e bir çok özellik ekledik, eklemeye devam
ediyoruz.

Tekir Java EE ile geliştirilen, JBoss uygulama sunucusunu kullanan bir özgür
yazılım. JBoss'ın kurulu olduğu bir sunucuya Tekir'i kuruyorsunuz ve HTTP
protokolü ile o sunucuya ulaşabilen herkes Tekir'i kullanabiliyor. Yani her
istemciye Tekir'i ayrı ayrı kurmak/guncellemek yerine sadece sunucuya
Tekir'i kuruyorsunuz ve tüm kullanıcılar server üzerinden, tek merkezden
Tekir'i kullanabiliyor.

[1] http://www.tekir.com.tr/

--
Hüseyin Berberoğlu