[Pardus-kullanicilari] make sorunu

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
30 Aðu 2008 Cmt 23:47:03 EEST

Merhaba Gokhan Bey,

2008/8/30 Gökhan Yurdusev <gyurdusev at gmail.com>

> Yakın ilginize, vaktinize ve de zahmetlerinize çok çok teşekkür ederim.

Rica ederim.

> Güleyim mi ağlayayım mı bilemiyorum. Zira speaker test yaptığım zaman ses
> sinyalleri sırayla yerlerine yollandığında rear left ve de rear rigth tan
> ses geldi. Aslında benim kartım 5.1 kart değil, bu kabiliyeti var ama
> aslında müzisyenlerin kullandığı bir çok giriş ve de çıkışı olan profesyonel
> seviyede bir kart ve de hoparlörleri out2 den out 1 e bağlayınca ses gayet
> güzel geldi. Onca zaman zavallı pardus 2008 kendisini yırtıyormuş ama
> nafile. Gerçi 2007.1 de nasıl ses vardı ve de 2008 KDE4.1 ile nasıl ses
> vardı onları anlayamadım ama sonuç mükemmel şu anda.

Guzel, sevindim :)

> Neyse başarılı bir şekilde sesi front lardan aldıktan sonra ilk iş olarak
> Amarok ta bir mp3 çalmayı denedim. Sonuç normalden çok daha hızlı çalan bir
> parça ve de seste düzenli kesintiler. Dahah sonra sizin değerli tavsiyenizle
> Audacious yükledim; sonuç kesintisiz fakat yine hızlı mp3 çalması.
> Ayarlardan Asla plugin ve de pulse plugin ile denedim değişiklik olmadı.
> Örnekleme 48000Hz idi 44100e çektim yine değişmedi. Sonuç olarak Amarok
> dışındaki tüm programlar kesintisiz ve hızlı, amarok kesintili ve de hızlı
> çalıyor.

Hizli calma sorununu incelemek lazim, hemen verebilecegim bir yanit yok.
Google'dan bakmak lazim neden olabilir diye. Ilk baktigima gore Xine engine
hizli calip, sonra hizli caldigini anlayip bosluk yerlestiriyormus araya,
digerleri ise hizli calip devam ediyorlarmis.

Bir de mplayer ile denesek? Yine komut satirindan:

mplayer -ao alsa:device=front /sizdeki/mp3_dosyasi.mp3

burada -ao ile "audio out" seciyoruz, yukarda ALSA surucusunu sectik ve
cihaz olarak aplay -L ciktisinda gordugumuz front cihazini sectik, burda
surround51 vs. de secebiliriz.

ya da pulseaudio test etmek istersek:

mplayer -ao pulse /sizdeki/mp3_dosyasi.mp3

denenebilir. Mplayer nasil caliyor onu da soylerseniz bakalim.

Emre