[Pardus-kullanicilari] make sorunu

Gökhan Yurdusev gyurdusev at gmail.com
30 Aðu 2008 Cmt 08:33:55 EEST

Günaydın,

Onur Bey, şu anda dün gece itibariyle güncel yeni kurulmuş bir Pardus 2008
im var. Daha önce benim "kurcalama"larımla elde ettiğim sesler artık yok.
Daha önce de söylediğim gibi KDE 4.1 yüklediğimde ses gelmişti ama orada da
o kadar sorun var ki diğer programlar çalışmadı/çalıştıramadım. Last.fm test
programım gibi zira hiç birşeyden ses gelmezken 4.1 den 3.5.9 a dönünce
last.fm den ses geliyordu. biraz evvel onu denedim ama nafile,
last.fmsadece alsa seçeneğini veriyor.

Emre beyin dediği gibi pulseaudio yu kill edip deneyeceğim...sonuçları
bildiririm.

Emre bey, aşağıda istediğiniz komutların çıktısı var. Yorumlanacak bir şey
varsa benimle de paylaşırsanız öğrenmiş ve de kendi başımın çaresine bakmayı
becermiÅŸ olurum.

Hepinize çok teşekkür ederim.

gokhan at gokhan-pardus ~ $ aplay -l
**** List of PLAYBACK Hardware Devices ****
card 0: EMU1010 [E-mu 1010b PCI [MAEM????]], device 0: emu10k1 [ADC
Capture/Standard PCM Playback]
  Subdevices: 32/32
  Subdevice #0: subdevice #0
  Subdevice #1: subdevice #1
  Subdevice #2: subdevice #2
  Subdevice #3: subdevice #3
  Subdevice #4: subdevice #4
  Subdevice #5: subdevice #5
  Subdevice #6: subdevice #6
  Subdevice #7: subdevice #7
  Subdevice #8: subdevice #8
  Subdevice #9: subdevice #9
  Subdevice #10: subdevice #10
  Subdevice #11: subdevice #11
  Subdevice #12: subdevice #12
  Subdevice #13: subdevice #13
  Subdevice #14: subdevice #14
  Subdevice #15: subdevice #15
  Subdevice #16: subdevice #16
  Subdevice #17: subdevice #17
  Subdevice #18: subdevice #18
  Subdevice #19: subdevice #19
  Subdevice #20: subdevice #20
  Subdevice #21: subdevice #21
  Subdevice #22: subdevice #22
  Subdevice #23: subdevice #23
  Subdevice #24: subdevice #24
  Subdevice #25: subdevice #25
  Subdevice #26: subdevice #26
  Subdevice #27: subdevice #27
  Subdevice #28: subdevice #28
  Subdevice #29: subdevice #29
  Subdevice #30: subdevice #30
  Subdevice #31: subdevice #31
card 0: EMU1010 [E-mu 1010b PCI [MAEM????]], device 2: emu10k1 efx
[Multichannel Capture/PT Playback]
  Subdevices: 8/8
  Subdevice #0: subdevice #0
  Subdevice #1: subdevice #1
  Subdevice #2: subdevice #2
  Subdevice #3: subdevice #3
  Subdevice #4: subdevice #4
  Subdevice #5: subdevice #5
  Subdevice #6: subdevice #6
  Subdevice #7: subdevice #7
card 0: EMU1010 [E-mu 1010b PCI [MAEM????]], device 3: emu10k1 [Multichannel
Playback]
  Subdevices: 1/1
  Subdevice #0: subdevice #0

okhan at gokhan-pardus ~ $ aplay -L
front:CARD=EMU1010,DEV=0
    E-mu 1010b PCI [MAEM????], ADC Capture/Standard PCM Playback
    Front speakers
rear:CARD=EMU1010,DEV=0
    E-mu 1010b PCI [MAEM????], ADC Capture/Standard PCM Playback
    Rear speakers
center_lfe:CARD=EMU1010,DEV=0
    E-mu 1010b PCI [MAEM????], ADC Capture/Standard PCM Playback
    Center and Subwoofer speakers
side:CARD=EMU1010,DEV=0
    E-mu 1010b PCI [MAEM????], ADC Capture/Standard PCM Playback
    Side speakers
surround40:CARD=EMU1010,DEV=0
    E-mu 1010b PCI [MAEM????], ADC Capture/Standard PCM Playback
    4.0 Surround output to Front and Rear speakers
surround41:CARD=EMU1010,DEV=0
    E-mu 1010b PCI [MAEM????], ADC Capture/Standard PCM Playback
    4.1 Surround output to Front, Rear and Subwoofer speakers
surround50:CARD=EMU1010,DEV=0
    E-mu 1010b PCI [MAEM????], ADC Capture/Standard PCM Playback
    5.0 Surround output to Front, Center and Rear speakers
surround51:CARD=EMU1010,DEV=0
    E-mu 1010b PCI [MAEM????], ADC Capture/Standard PCM Playback
    5.1 Surround output to Front, Center, Rear and Subwoofer speakers
surround71:CARD=EMU1010,DEV=0
    E-mu 1010b PCI [MAEM????], ADC Capture/Standard PCM Playback
    7.1 Surround output to Front, Center, Side, Rear and Woofer speakers
iec958:CARD=EMU1010,DEV=0
    E-mu 1010b PCI [MAEM????], ADC Capture/Standard PCM Playback
    IEC958 (S/PDIF) Digital Audio Output
null
    Discard all samples (playback) or generate zero samples (capture)
pulse
    PulseAudio Sound Server
default
gokhan at gokhan-pardus ~ $