[Pardus-kullanicilari] make sorunu

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
30 Ağu 2008 Cmt 00:35:46 EEST

On Sat, 30 Aug 2008 00:18:21 +0300
"Gökhan Yurdusev" <gyurdusev at gmail.com> wrote:

> Aslında durum çok da enteresan....
>
> 2007.1 de ses sorunum yokken 2008 'i yükleyince ses tamamen
> kayboldu...karıştırmadığım sayfa kalmazken 1 kere daha sistemi
> kurdum...ama nafile...geçenlerde KDE4.1 yükledim ve de Firefox ta ses
> geldi,

 Büyük ihtimalle paketi yüklerken aada gelen güncellemelerle sorun
düzelmiştir

> Amarok da ses kesik kesik geldi ama diğer benim kullanmak
> istediğim müzikal programlarda başarılı olamadım...

 Diğer programlar yanlış bilmiyorsam midi kullanıyor. Ses kartınızın
içinde ses örnekleri yoksa ya da bir harici midi aygıtına bağlı
değillerse donanımsal olarak ses almanız mümkün değil, yazılım modunda
ses almaya çalışmanız lazım.

 Yazılımsal midi desteği için servislerden timidity servisini açın ve
açılışt çalışacak şekilde ayarlayın. Daha sonra tasma -> ses ve çoklu
ortam -> ses sistemi -> donanım -> kullanacağınız midi aygıtını seçin
kısmında timidity lerden birini seçin. Artık midi kullanan programlarda
da ses alabiliyor olmanız lazım. Programlar kde ayarlarını
kullanmıyorsa o programlar içinden timidity kullanacak şekilde ayar
yapmanız gerekebilir

> Bunun yanında kartım E-Mu 1616m -
> http://www.alsa-project.org/main/index.php/Matrix:Module-emu10k1-fpga-
> bu sayfada nasıl yapılacağını yazıyor. Ben temelde bu yolu izlemeye
> çalışıyorum ama işte her dağıtımda eksiklerim çıkıyor.

 Bu sayfa en son 1 yıl önce düzenlenmiş, yani güncelliğini çoktan
yitirmiş. Size faydası değil zararı olacağını düşünüyorum. Bence
dağıtım paketleri dışında bir şey yüklemeye çalışmayın.

> Donanım bilgilerim için hangi komutları vermemi istersiniz?
>
> Bir umut varsa pardus'u tekrar yükleyip doğru yoldan ilerlemeyi tercih
> ederim.

 Sisteminize kurduğunuz kaldırdığınız yazılımlar ortalığı karıştırmış
olabilir. Sorun hala devam ediyor mu diye emin olmak için mümkünse 2008
i baştan temiz bir şekile kurup tüm güncellemelerinizi yapın. Midi
programları için yukarıda önerdiğim işlemi yapın. Hala sorun devam
ediyorsa birşeyleri değiştirmeden detaylı inceleyelim.