[Pardus-kullanicilari] PKD Üye Almaya Başlamış

Ceyhun Ganioğlu ceyhun at likya.net
29 Ağu 2008 Cum 11:47:40 EEST

Gökmen Bey,

Ben şahsen adı Polemik olan bir yere katılmam. Zira her ne kadar kelime
anlamı "Karşıtlığı belirtmek" olsa da bizim dilimizdeki kullanımı "gereksiz
tartışma". Oysa yaptığımız tartışma gayet gerekli. Ayrıca şu grubun üyesi
olan kaç kişi diğer grupta? Bir sürü kullanıcı herkesi ilgilendiren bir sürü
konudan bihaber oturuyor. Birşeyler tartışılmalı ve insanlar da buna katılım
göstermeli. Ama insanlara "geyik muhabbeti" çağrıştırmayan, aksine fikir
alışverişi yapıldığı hissini veren daha makul mantıklı bir isimle
oluşturulacak bir platform olmalı.

Pardus-polemik diye grup açarsanız Hande Yener-Gülşen polemikleri gibi
kavramlar geliyor akla. O da televizyon karşısında zaman öldürüp ciddiye
almadığımız konuları akla getiriyor. Bu konuda bir şey yapar ve gruba
hakettiği saygın imajı verecek ismi verirseniz seve seve katılırım.
Ama hepinizi sizden başlayıp, Erkan Bey'e, Pardus'u yeni açan insandan,
Pardus geliştirme takımındaki insanlara, herkesi oraya da alalım. Böylelikle
"Alın size oyuncak grup açtık. Oynayın" halini almamış olur. Ben insanlarda
hata gördüğüm şeyleri bazen acımasız bir şekilde söylüyorum. İnsanlar olayı
kişisel algılayabilir. Ama amaç bağcı dövmek değil üzüm yemek. Bu bakımdan
şu insanlara son kez söylemek istediklerimi söyleyip ondan sonra da bir daha
bu konuyu açmayacağım. Zira mailleri okuduktan sonra hala insanların
kafasında Özgür Yazılım fikri değil, Microsoftvari tekelci zihniyetler
dolaştığı görülüyor. Takdir mail grubundaki arkadaşlarındır.

Osman Yargüzel Bey,

Kimin ne mesleği olduğunun ne önemi var? Pardus projesinin başındaki Erkan
Tekman Bey'e sorun bakalım kendisi Bilgisayar Mühendisi mi? Yoksa Yönetim
Bilişim Mezunu falan mı ? Ya da coderların tamamı bilgisayar mühendisi veya
programlama mezunu mu ? Ben de İktisat okuyordum ama 5 sene boyunca
bilgisayar mühendisi bir sürü insanın hayalinde göremeyeceği kodları yazdım.
İsteyince yazılabiliyor. Zaten mesajınızdan anlaşıldığı kadarıyla kafanızın
almadığı da bu. Özgür yazılımın mantığı bu. Vakit ayırıp insanlar için
birşeyler yapmak isteyen herkesin, ayırım yapmaksızın birşeyler katabileceği
bir ortamı yaratmak. Sizin seviyenizde bir düşünce ile hareket edilecek
olduktan sonra Linux'e de gerek yok, Pardus'a da zaten. Sizin neyinize
işletim sistemi yazmak. Oturun Windows kullanın dimi? Zira belirtmiş
olduğunuz düşünce tekelcilik ortamı hazırlar. Onun da en babası Microsoft. 2
Milyar Euro ceza yedi Avrupa Birliği'nden.

Kusura bakmayın ama bu zihniyetinizin ciddiye alınacak bir tarafı yok.
Bundan sonra da bu kafanız değişmediği sürece, Pardus'un hayrına, ciddiye
alınmamanız daha doğru gibime geliyor..

Akın Bey,

Fikri Mülkiyet üzerine kim kitap yazmış onu anlatmanıza gerek yok. Bir
şekilde dünyada bununla ilgili bir sürü eser ve organizasyon bulmak mümkün.
Bunu biliyorum. Bilmeseydim bile şükür Google veya Wikipedia diye iki şeyden
haberim var. Kastettiğim o olsaydı. Bir araştırır ona göre yazardım. Ben
Türk kanunlarından bahsediyorum. Sizin de söylediğiniz üzere de Türk
kanunlarında bilgisayar programları "Edebi Eser" olarak geçiyor. Benden
farklı bir şey de söylemediğiniz anlamına geliyor. Fransa'da veya başka bir
ülkede yaşamadığımıza göre de bağlayıcı bir durum olması durumunda uluslar
arası hukuk, olmaması durumunda da Türk Kanunları geçerlidir. Ben de adının
o şekilde var olmaması durumundan bahsederken Türk Kanunlarından
bahsediyordum. O şekilde bir ifade görmedim. Zira bilgisayar programları
Edebi Eserler içinde yer alacağı için ilgi kanunda yer alıyor.

Daha önce de dernek açtım. Gidersiniz il ise valiliğe, ilçe ise kaymakamlığa
başvurursunuz. Onlar da başvuru dilekçenizi incelenmesi için Emniyetin
gerekli masasına yönlendirir. Emniyet de içeriğiniz nedir diye sorar ve
yaptığınızda yasal olmayan bir şey olup olmadığını kontrol eder. Ona göre
bunda bir sorun olup olmadığını belirtir. Orada valilik veya kaymakamlık
lafını etmememin sebebi bilgim olmaması değil konu ile alakası olmamasıydı.
Herhangi bir derneğin açılışında yasal engel teşkil edebilecek bir şey olup
olmadığını emniyetin gerekli birimlerinin araştırdığını belirtmek için sarf
edilmiş bir cümleydi.
(Siz kaç dernek kurdunuz bilemiyorum tabii. Ben bilimum dernek ve sendika
kuruluşunda bir şekilde yer aldığım için prosedürü gayet iyi bilirim.)

Kısacası mesajımdaki can alıcı noktaların üzerinde durmak yerine, ifade ediş
tarzımdaki belki eksiklik belki de hatalarda takılıp, konuyu asıl
noktalardan uzağa çekmenizi anlayamadım. Belki de sadece iyi niyetle eksik
gördüğünüz bilgileri düzeltmek istediniz. Orada asıl kastedilenler başkaydı.

O mesajdaki asıl önemli nokta şuydu. Emniyet, valilik, hukuk, yani adaletin
ve devletin konu ile ilgili unsurları, bu derneğe "Var olabilirsiniz. Bu
yasaldır" demiş ve açılmasına izin vermiş. Ama TÜBİTAK adına sürekli olarak
"hukuk kurulumuz yasal haklarını arayacaktır." veya "Girişimler
başlatılmıştır." gibi söylemlerde bulunuluyor. Daha önce söylediğim gibi
amaç bağcı dövmek değil üzüm yemek. Öyle olmasaydı bu havada asılı duran
söylemlere de "Hadi buyrun mahkemeye" demekten hiçbir rahatsızlık
duyulmazdı. Zira kanunen TÜBİTAK'ın kazanamayacağı bir dava olacağı için çok
da rahat olunurdu. "Projelerde bulunan kişilerin kişisel hataları yüzünden
TÜBİTAK gibi bir kurumun itibarı zedelenmesin" gibi son derece ince
düşünceden ortaya çıkmış bir sabır durumu, ne yazık ki zorlanıyor. Ortada
var olmayan bir kanunsuzluk sürekli az önce belirttiğim "hukuk kurulumuz"
ile başlayan söylemler ile sanki kanunsuzmuş gibi gösterilmeye veya
insanların kafalarında soru işaretleri yaratılmaya çalışılıyor. PDK, TÜBİTAK
ve Pardus imajı kaybedilen bir dava yüzünden zarar görmesin düşüncesinde bir
bilinçle hareket ediyor. TÜBİTAK Hukuk Kurulu da sürekli bilinçli veya
bilinçsiz olarak daha fazla gelişim hedefi ile yola çıkmış bir komunitenin
imajını insanların gözünde zedeleme yoluna gidiyor. Şimdi takdir sizin...

Saygılar...

Ceyhun Ganioğlu

database 3397 (20080828) __________

http://www.eset.com