[Pardus-kullanicilari] PKD Üye Almaya Başlamış

Akın Ömeroğlu akin at omeroglu.net
28 Ağu 2008 Per 16:07:42 EEST

Thursday 28 August 2008 Tarihinde 14:56:15 yazmıştı:
> Merhaba Arkadaşlar,

Merhaba,

> Anlaşılan kimsenin bu konu ile ilgili bilgisi yok.

Özel olarak bilişim hukuku ile ilgili bir ders almamakla beraber hukuktan
biraz anladığım söylenebilir. (Mezun olduğum bölümde konu ile ilgili bir kaç
ders okutulmuştu.)

> Bu kadar bilgisayar
> mühendisi insanın olduğu bir ortamda kimse nasıl Bilişim Hukuku okumamış
> merak ettim. Birincisi Fikri Mülkiyet diye bir kavram hukukta yok.

Böyle bir kavram var. Fikri mülkiyet kavramı bu yüzyıldan da önce 19 yy.'dan
itibaren korunmaya başlayan hakların bütünüdür. Eğer hafızam beni
yanıltmıyorsa bu konuda ilk uluslararası sözleşeme 1883 yılında yapılmıştır.

1970 yılında ise WIPO (DFMO - Dünya Fikri Mülkiyet Organizasyonu) kurulmuş ve
çalışmaların etkin bir şekilde devam etmiştir. Fikri Mülkiyet kavramı fikri
haklar olarak da medeni hukukun haklar kataloğunda yerini almıştır.

Bu kavramın anlamı ve tarihçesi ile ilgili bilgiyi ilk baskısını 1995 yılında
yapan ve 4. baskısını yapmış olan Ünal Tekinalp'in "Fikri Mülkiyet Hukuku"
adlı kitabında bulabilirsiniz.

> Bilgisayar programları müzik veya şiirler gibi eserlere giriyor.

Bİlgisayar programları Türk Hukuku'nda edebi eser olarak kabul edilmektedir.

> Kurulmuş
> olan derneğe gelince, "Pardus'un resmi dağıtıcısı benim" veya "hakları bana
> aittir" gibi bir iddiada bulunmadığı sürece istediği ismi almakta özgürdür.
> Zaten bir dernek kurmak için başvurulduğu zaman Emniyetteki "Dernekler
> Masası" başvuruyu alır ve herhangi bir yasal engel olup olmadığını inceler.

Dernek kurmak için başvuru Dernekler Masası'na yapılır ve fakat Dernekler
Genel Müdürlüğü Emniyet Genel Müdürlüğü yerine doğrudan İçişleri Bakanlığı'na
bağlıdır. Dernek kurmak için bildiriminizi bulunduğunuz yerin en büyük idari
amirine vermeniz yeterlidir.

> Ancak ondan sonra kurulması için izin verir. Zaten kurulduğuna göre
> yasadışı bir durum söz konusu değildir. Zaten olması saçma olurdu. Derneğin
> doğası budur. Daha önce de bunlara örnek verdim. Bir kere daha vereceğim.

Dernekler izin değil bildirim usulü ile kurulur. Bu usül kapsamında dernek
gereken belgelerin verildiği anda tüzel kişiliğini kazanır. Dernek tüzüğünde
bir usulsüzlük olması ya da belgelerde eksik bulunması halinde idare 60 gün
içinde bu eksikliklerin giderilmesini ister. Eğer bu eksiklikler süresi
içinde giderilmezse derneğin feshi için dava açılır. Bu yüzden derneğin tüzel
kişilik kazanması yasaya uygun olduğu anlamını taşımaz.

Hukuki konularda bilgi verirken ilgili kanunlara en azından bir göz atmak bu
kanunları daha önceden onlarca defa okumuş bile olsanız bir zarar
getirmeyeceği gibi bu tartışmayı hiç okumaması gereken insanlarda hatalı ya
da eksik bilgilerin oluşturacağı yargıları önlemesi nedeni ile de faydalıdır.

Somut olayın özelliklerine hiç girmeden sadece bazı _küçük(?)_ hataları
düzeltmek istedim.

--
Akın Ömeroğlu