[Pardus-kullanicilari] PKD Üye Almaya Başlamış

Ceyhun Ganioğlu ceyhun at likya.net
28 Ağu 2008 Per 14:56:15 EEST

Merhaba Arkadaşlar,

Anlaşılan kimsenin bu konu ile ilgili bilgisi yok. Bu kadar bilgisayar
mühendisi insanın olduğu bir ortamda kimse nasıl Bilişim Hukuku okumamış
merak ettim. Birincisi Fikri Mülkiyet diye bir kavram hukukta yok.
Bilgisayar programları müzik veya şiirler gibi eserlere giriyor. Kurulmuş
olan derneğe gelince, "Pardus'un resmi dağıtıcısı benim" veya "hakları bana
aittir" gibi bir iddiada bulunmadığı sürece istediği ismi almakta özgürdür.
Zaten bir dernek kurmak için başvurulduğu zaman Emniyetteki "Dernekler
Masası" başvuruyu alır ve herhangi bir yasal engel olup olmadığını inceler.
Ancak ondan sonra kurulması için izin verir. Zaten kurulduğuna göre yasadışı
bir durum söz konusu değildir. Zaten olması saçma olurdu. Derneğin doğası
budur. Daha önce de bunlara örnek verdim. Bir kere daha vereceğim.

Coca-colayı Sevenler Derneği kurmak için Coca-Cola'dan izin mi alınacak?
Veya Anadolu Beşiktaşlılar Derneği kurmak için Beşiktaş'tan izin mi
alınacak?

Tabii ki hayır. Dernekler kurulur. Kendi tüzükleri çerçevesinde
faaliyetlerini düzenler. Bir hata yapılırsa markanın sahibi der ki "bu bir
dernektir. Şirketimizi markamızı bağlamamaktadır. Kamuoyuna duyurulur."
Yapılabilecek bundan ibarettir. Aksi bir iddiaları varsa bununla ilgili şu
meşhur TÜBİTAK Hukuk Kurulu ile uzun uzun sohbet etmek isterim. Gerçi
kanunda yazılı olan şey kesinken neyin tartışması olacak o da belli değil
ya.

Sayın Erkan Tekman, proje lideri olmanız ve şimdiye kadar TÜBİTAK hukuk
kurulunun bildirilerini gruba veren kişi siz olduğunuz için size bir
tavsiyem var. TÜBİTAK saygın bir kurumdur. Hukuken dava konusu olabilecek
hiçbir fiili durum yoktur. Onun için TÜBİTAK Hukuk Kurulu'ndaki arkadaşların
dava açmak gibi bir niyetleri varsa, bence bundan vazgeçsinler ki TÜBİTAK
dava kaybedip de Linux geliştiriciliği konusunda insanların gözünde yaratmış
olduğu pozitif intibayı ve takdiri kaybetmesin. Ayrıca bir de kaybedilen
davanın masrafları vesaire düşünülürse, Pardus'a harcanabilecek paralar
çarçur olmasın.

Bütün gruptaki arkadaşları saygı ile selamlıyorum.

Ceyhun Ganioğlu

database 3395 (20080828) __________

http://www.eset.com