[Pardus-kullanicilari] 2008 Güncellemesi Sonrasında Türkçe Karakter Sorunu

Orhan Gazi KILIÇ gazi-kilic at hotmail.com
27 Ağu 2008 Çar 22:27:37 EEST

Merhabalar;
Dün gece bilgisayardaki işlerimi bitirip güncellemeyi yapıp kapatmıştım. Sonra açtığımda FireFox dahil, pencere çerçevelerine de sağ tıklanan menü ingilizce oldu. Ve "ş", "İ", "ı", "ğ" gibi Türkçe karakterlerin yerine A ve türevleri aldı. hâl böyle olunca pardus'taki çoğu ayarım bozuldu.(meselâ; duvar kağıdı yolumu bulamadığı için duvar kağıdını gösteremedi, ben de kendim göstermek zorunda kaldım.) Mesela "ş" ve diğer benzer Türkçe karakterleri Amsn Takma Ad değiştirme gibi yerlerde yazmıyor. Sanırım şu resmi görürseniz daha fazla kafanızda canlanabilir:
http://img209.yukle.tc/image.php?id=217karaktersorunu.png

Pango paketi yüklü... Sanırım güncelleme sorunu. Çünkü aynı sorundan muzdarip bir arkadaş, şurada sorununu belirtmiş:
http://forum.pardus-linux.org/viewtopic.php?f=196&t=17435&p=125341#p125341 ve güncelleme paketlerinin arasında "kde-i18n-tr" paketinin de olduğunu söylemiş...

Bu konuyu nasıl aşacağımız hakkında bilgisi olan bir arkadaşımız varsa yardım ederse çok sevinirim.

Not: Bu arada eger bu ileti okunamaz halde ise lütfen bildirin. Bu not'u bilerek Türkce karakter kullanmadan yazıyorum ki eger bir sorun varsa bana lütfen bana bildirin. Tesekkürler...

Orhan Gazi KILIÇ