[Pardus-kullanicilari] PKD Üye Almaya Başlamış

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
27 Ağu 2008 Çar 16:47:35 EEST

27 Ağustos 2008 Çarşamba 16:38:56 tarihinde Firat Ozgul şunları yazmıştı:
> Sayın Erkan Bey,
>
> Sizin aşağıdaki yazınızda (ve Ali Bey'le birlikte öteki yazılarınızda) bazı
> kavramları rahatlıkla kullandığınızı görünce ve günlüğünüzde yazdığınız,
> Richard Stallman ile ilgili bir-iki yazınızdan ötürü Stallman ile
> ilgilendiğinizi düşündüğüm için, dayanamayıp size onun bir yazısını
> hatırlatmak istedim:
>
> http://www.gnu.org/philosophy/words-to-avoid.html
>
> Gerçi siz bu yazıyı zaten biliyorsunuzdur, ama belki unutmuşsunuzdur diye
> düşündüğüm için tekrar hatırlatma gereği duydum. O metinde "intellectual
> [...]

Türk hukuk sisteminde, dünyanın pek çok diğer ülkesinde olduğu üzere, markalar
da "fikri mülkiyet" kapsamında değerlendiriliyor, bildiğim kadarı ile.
Dolayısı ile marka ihlali de bir fikri mülkiyet ihlali olarak algılanıyor.
Yanlışım varsa hukukçu arkadaşlar beni düzeltsin, o mesajdaki ifademi de o
şekilde düzeltmiş olalım.

Stallman retoriği hakkındaki görüşlerimi burada (zaten ilgisiz yazılarla
doldurduğumuz bu listede) ifade etmem uygun kaçmaz, blogumdan ya da basit bir
google araması ile ile erişebilirsiniz.

--
Erkan Tekman
TÜBİTAK UEKAE