[Pardus-kullanicilari] Neden Pardus kullanmalýyýz

Zafer OSMANOGLU zosmanoglu at gmail.com
25 Aðu 2008 Pzt 13:44:40 EEST

Bilindiği üzere internet dünyasının en yaygın işletim sistemi Windows
ailesi. Pek çoğumuz evimizde, iş yerimizde, seyahatte, her yerde bu işletim
sistemini kullanıyoruz. Peki hiç merak etmiyor muyuz bu işletim sisteminin
kara deliklerini? Birçok kullanıcı, Windows'un gizli işler çevirdiğinin
farkında. Daha da çoğu Windows'un göz ardı edilen sorunlarının (bazı
programlarda hata vermesi, donanım uyuşmazlıkları vs.) nelere mal olduğunun
farkında. Ancak Windows sadece size basit sorunlar çıkarmıyor. Ne yazık ki
her adımınızı izliyor.

Şimdi Windows hakkında kısa bir bilgi verelim. İlk Windows 1981 yılında
piyasaya çıkmıştır. 2002 yılına gelindiğinde Dünya'nın %97.46'lık kısmı bu
işletim sistemini kullanıyordu. 2006 yılının Nisan ayında bu oran %89, 2007
yılının Aralık ayında ise %87.8'di ve bu payın %6.5'i Vista işletim
sisteminindi. Vista 30 Ocak 2007'de piyasaya çıktı. Çıktığı tarihten bu yana
büyük tartışmalara yol açan bu sistem, XP'de alıştığımız birçok programı
çalıştırmaması, çok fazla sistem gereksinimi istemesinden dolayı birçok
bilgisayarı "kastırması" ve XP'yi tamamen kaldırmayı amaçladığı için XP
severlerin tepkilerini üzerine çekmesi ile fazlasıyla ünlü oldu. Bu aşamadan
sonra, bütün internet kafeler tekrar XP'ye döndü, büyük tartışmalar sonucu
Microsoft XP desteğini 2014'e kadar uzattığını açıkladı. Bu arada Vista için
başlatılan "iyileştirme çalışmaları" sonuç verdi ve "Windows Vista(R) Black
Edition™ 2009 SP1" yayınlandı. Makaleyi kendim okumuştum ve gerçekten
sorunlar giderilmiş gibi görünüyor. Ancak giderilmeyen tek bir sorun var. O
da Windows'un casusluÄŸu.

Belki birçoğumuzun bildiği bir şey olan Windows casusluğu aslında çoğumuzun
(benim bile) önemsemediğimiz bir ayrıntı. Microsoft'tan bir yetkilinin günün
istediği bir saattinde, ne yaptığımızı tam olarak görebilmesi. Ancak bunun
sadece bu kadarla kalmadığı da bir gerçek. Belki birçoğunuz biliyorsunuzdur.
Devlet ve askeriyenin bilgisayarları Windows İşletim Sistemi'ni
kullanmakta.. Sadece bu cümle bile karşı karşıya olduğumuz tehlikeleri
anlatmaya yetiyor sanırım. Peki biz mi fazla paranoyağız yoksa Microsoft
bunu kullan(dır)ıyor mu?

Geçenlerde okuduğum bir makalede geçen bir hikayeyi anlatacağım şimdi. Ne
kadar doğru bilemem. Ancak uydurma bile olsa benim üzerimde iyi bir etki
bıraktı ki en kısa zamanda Linux'a geçmeyi düşünüyorum.

Türk bir bilgisayar tutkunu, mühendis olma yolunda çok başarılı olunca
Amerika'da okumaya gider. Tabi ki oradaki her öğrenci gibi paraya ihtiyacı
vardır, bu yüzden şirketlere program yazarak para kazanmaya başlar. Bu işte
çok başarılı olduğunu fark eden bir şirket, ondan basit bir program
yazmasını ister. Şirket Windows için dışarıdan fason yazılım hazırlayan bir
şirkettir. Dosyayı inceleyen genç, bunun basit bir casus yazılım olduğunu
görür ve önemsemez. Ancak birgün şirketin dosyalarına göz atmak ister ve
bazı dosyaların şifresini kırmayı başarır. Dosyaların içinde kodlar vardır
ve bu kodları internette araştırdığında bunların işlemci kodları olduğunu
görür. Biraz daha araştırır ve bunların aslında Windows kodları olduğunu
anlar. Ve bunu bir arkadaşına şöyle anlatır: *"Microsoft hangi işlemcide
hangi Windows yazılımının olduğunu biliyor. Güncelleme adı altında
bilgisayarına girip bilgilerini alabiliyor. Aslında Windows senin yatak
odanda. Hayatını resmen izliyor ! Düşünsene; devlet dairelerine, askeriyeye
(!) satılan bilgisayarları. Senin günün herhangi bir saatinde nerede kaç
askerin var bilebiliyor. Kaç denizaltın, savaş uçağın var, bunların
hangileri çalışır hangileri hasarlı durumda, hasarlı olanların hangi
parçalara ihtiyacı var, savaş stratejilerini, herşeyi ama herşeyi biliyor.
Onlar da aynı sistemi kullanıyorlar. Onların yazılımıyla o bilgisayarlara
girdim. Adamlar 2050 yılını bile planlamışlar ! Ama önce Türkiye'yi
vuracaklar. Irak filan bahane."

*Bu sözleri söyleyen kişi, şu an o kişilerden kaçıyormuş. Dosyalara
girdiğini öğrenmişler falan filan.. Ama benim size asıl göstermek istediğim
şey burası. Yani Windows'un böyle bir şeyi yapabileceği gerçeği. Bunu
yapmıyorsa bile temelini iyi hazırlamış. Kaçımız bilgisayarındaki tek
adminin kendisi olduğunu düşünüyor? Kaçımız bilmiyorum ama ben kesinlikle
onlardan biri değilim. Bilgisayarınızda 2 admin var. Biri siz, diğeri
Microsoft. Kanıtı ise şöyle:

Başlat/Çalıştır'a girdikten sonra çıkan pencerede "cmd" yazın. Daha sonra
çıkan siyah dos ekranına "net user" yazın. Listenen kullanıcı
adlarında *Support_388945a0
*çıktıysa bilin ki o Microsoft'tur.

Bunu silmek için yine Başlat/Çalıştır'a girip "cmd" yazıp çıkan ekrana "net
user SUPPORT_388945a0 /delete" yazın. Enter'a bastıktan sonra tekrar "net
user" yazarak silinip silinmediÄŸini kontrol edin.

Çok fazla konuştum ama zaten bu seviyeye sustuğumuz için geldik. Bu ülkede
bu kadar beyin varken, herşeyde olduğumuz gibi internet alanında da dışa
bağımlı yaşıyoruz yazık.. Düşünsenize Windows 1981'den beri bizi izliyorsa?
Dahası Dünya'nın %90'ını izliyorsa? Kendimize ait bir işletim sistemi
oluşturmamız gerekmiyor mu sizce? Evlerimizde olması o kadar önemli olmasa
bile, devletin ve askeriyenin kurumlarında kullanılan işletim sisteminin
bile "gavur ajan" olması ne acı. Devletimiz izleniyor, bilgilerimiz
çalınıyor, ve biz türbanı tartışırken onlar bizim kuyumuzu kazıyor...

--
ZAFER OSMANOÄžLU