[Pardus-kullanicilari] Pardus ile PPPoE baglanti kurabilir miyim, nasil?

pars pardus parduskullanici at live.com
24 Ağu 2008 Paz 14:41:34 EEST

Ilginiz ve yardiminiz icin tesekkurler.

>Hayir, ama siz sanirim Pardus'ta pppoe baglantiyi duzgun kuramadiniz,
wiki'de konu ile ilgili bir girdi vardi diye hatirliyorum, ayrica mesaj
listesinin arsivlerini
>de tarayabilirsiniz.

Wiki'yi ve diger listeleri inceledim. Anladigim kadari ile baglantiyi kurarken dogru adimlari uyguladigimi zannediyorum. Ubuntu ile de pppoe baglanti yaparken hemen hemen ayni adimlar soz konusu idi. Wiki'de bu husus sadece USB Modem ile ADSL baglantisi basligi altinda anlatilmis (bunun bir problem oldugunu dusunmuyorum ama benim gibi yeni kullanicilar icin biraz kafa karisikligi yaratabilir)

>Anlamadigim sey, ppp'yi siz Windows bilgisayariniz uzerinde mi
calistiriyorsunuz? Yani eger router/modem'iniz varsa ne gerek var ki
buna? Modem baglansin,
>siz onun ustunden baglanin hic ugrasmayin.

Evet. Neden modem router uzerinden kendiliginden bu is olmuyor derseniz, bilmiyorum. Sanirim bu ISP (telecom italia - alice) ile ilgili birsey. Modem de ISP'ye  ait bir modem. Ilk baglanti yaptigimda wireless baglanti kurulunca hemen interneti kullanabilecegimi zannediyordum. Ancak oyle olmadi.

>Benim evde de bir benzer bir kablosuz router/modem var. Modem nete
PPPoE ile baglaniyor (web arayuzunden ayarlanabiliyor), ip adresini
kendi ustune
>aliyor, sonra ic aga dagitiyor. Boylece sadece
bilgisayarlarimda kablolu veya kablosuz olarak "ag adresini otomatik
olarak al" demem yeterli oluyor. Zaten
>agda birden cok bilgisayar
oldugundan (sabit, notebook, pda, vs.) bu tip bir dagitici modem olmasi
sart.

Turkiye'de henuz bu islemi denemedim. Orada da bir Dlink wireless modem router'im var. Belki orada bir problem yasamam bu hususta. Ancak yakin zamanda deneyebilecegim bir husus degil bu.

>Sizin baglantiyi modeminiz ile degil de, bilgisayaraniza kurdugunuz
(veya windows'la entegre gelen) PPPoE ile yapmanizin ozel bir nedeni
var mi? (ip'yi
>dogrudan bilgisayara almak istemek gibi...)

Hayir ozel bir neden yok. Bu hususta fazla teknik bilgim de yok.

Iyi pazarlar dilerim.

Date: Sun, 24 Aug 2008 01:33:06 +0200
From: erenoglu at gmail.com
To: pardus-kullanicilari at pardus.org.tr
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Pardus ile PPPoE baglanti kurabilir	miyim, nasil?

Tekrar Merhaba,

2008/8/24 pars pardus <parduskullanici at live.com>

Evet entegre modemli bir router kullaniyorum ve 192.168.1.1
onun IP'si. Baglanti 'bridge' edilmis bir baglanti tahmin ettiginiz
gibi. ppp programi hakkinda detayli bilgi sahibi degilim ama ubuntu
farkli bir ppp mi calistirmis oluyor o zaman? Hayir, ama siz sanirim Pardus'ta pppoe baglantiyi duzgun kuramadiniz, wiki'de konu ile ilgili bir girdi vardi diye hatirliyorum, ayrica mesaj listesinin arsivlerini de tarayabilirsiniz.

[...]

PPPoE baglanti bilgileri:
Device Name : WAN Miniport (PPPOE)
Device Type : PPPOE

Server Type : PPP
PPP Multilink Framing : Off
Server IP address : 192.168.100.1
Client IP address : 82.49.218.210

Wireless baglanti bilgileri:
Address Type : Assigned by DHCP
IP Address : 192.168.1.15
Default Gateway : 192.168.1.1

DHCP Server : 192.168.1.1
DNS Server : 192.168.1.1

Emre

Be the filmmaker you always wanted to be—learn how to burn a DVD with Windows®.
http://clk.atdmt.com/MRT/go/108588797/direct/01/