[Pardus-kullanicilari] HP'nin Recovery Manager Uygulaması

serdar tuncel ser_tun09 at hotmail.com
22 Ağu 2008 Cum 12:54:54 EEST

Mrb arkadaşlar benim sorunum aşağıdaki gibidir. ilk olarak sorunumu çözebileceğim bir fikir sunabilirmisiniz? ikinciolarak ta aşağıdaki yazı karşılaştığım sorun nedeniyle tüketici hakları hakem heyetine sunacağım dilekçeden alınan yazıdır. Aşağıdada belirttiğim gibi HP'nin uygulamasının hem bilgisayarımı kullanmamı kısıtlamakta olduğunu hemde Pardus gibi diğer işletim sistemlerinin rekabet etme gücünü ortadan kaldırdığını düşünmekteyim. bu durum nedeniyle tüketici hakları hakem heyetine başvurma kararı aldım bu konuda bilgisi olan ve bilgilerini paylaşmak isteyen arkadaşların cevabını bekliyorum.
Herkese İyi Çalışmalar Diliyorum.

26.12.2007 Tarihinde HP Marka Pavilion A6230 Model Donanım garantisi: 2 Yazılım garantisi: 1 yıl süreli olan Masa üstü bilgisayar satın aldım. Bilgisayarımla birlikte tarafıma bilgisayarımın kurulumunu gerçekleştirmek için işletim sistemi yada donanım sürücülerini içeren Cd’ler verilmedi kurulum işlemlerini bilgisayarımda kurulu bulunan çalışır durumdaki Recovery Manager isimli programla yapmam gerektiği belirtildi bu programla İşletim sistemini kurmayı başarıyla gerçekleştirdim fakat bu program nedeniyle bilgisayarıma ikinci bir işletim sistemi kurmam mümkün olmadı ( Windows XP, Pardus, Vs) Bu konuyla ilgili olarak HP Destek birimiyle iletişime geçtim (telefon ve mail yoluyla) HP Teknik Destek Servisinde Görevli uzmanlar Bilgisayarıma ikinci bir işletim sistemi kuramayacağımı, Recovery Manager Programının buna izin vermeyeceğini belirttiler.
         Buradan anlaşılacağı gibi HP bir anlamda Windows Vista işletim sisteminin tekelleşmesini sağlayarak sattığı ürünlerde gerek ücretli gerekse ücretsiz ikinci bir işletim sisteminin (Örneğin; Pardus TÜBİTAK tarafından geliştirilmiş tamamen Türkçe içerikli ulusal işletim sistemimiz, aynı zamanda ücretsiz olarak dağılımı yapılıyor ve herhangi bir PC’ye ikinci bir işletim sistemi olarak kurulabiliyor.)  kurulup kullanılmasını engelliyor bu durum diğer işletim sistemi yazan firmaların rekabet şansını azalttığı gibi ürünü alan kullanıcıları da kısıtlayarak (Örneğin: Windows Vista kullanışlı bir sistem olmasına rağmen bu işletim sisteminden önce yazılan birçok programın kurulup kullanılmasını engelliyor, desteklemiyor.) satın aldıkları bilgisayardan yeterince verim alamamalarına neden oluyor.
       Windows Vista işletim sistemi kurulu bir PC’ye ikinci bir işletim sistemi kurulumu mümkün fakat HP’nin kullanıcılarına pazarladığı bilgisayarlarda üretim aşamasında kurulu gelen ve silindiğinde bilgisayarla birlikte ücretli olarak alınan Windows Vista işletim sisteminin de silinmesine neden olan bu program nedeniyle bilgisayarımdan yeterince verim alamıyorum bu durumu üretici firmaya bildirdiğim ve bir çözüm istediğim halde herhangi bir olumlu cevap alamadım
Get thousands of games on your PC, your mobile phone, and the web with Windows®.
http://clk.atdmt.com/MRT/go/108588800/direct/01/