[Pardus-kullanicilari] Exe Dosyaları Hakkında Bilgi

Serdar DALGIÇ serdar at cclub.metu.edu.tr
17 Ağu 2008 Paz 18:07:47 EEST

Merhabalar;

Linux windows'a göre biraz değişik bir işletim sistemidir, windows'taki
gibi exe dosyalarını değil, kendi formatındaki dosyaları çalıştırır.
sistem olarak da biraz farklıdır. isterseniz önce başlangıçla ilgili
dökümanlara bakın:
http://www.ozgurlukicin.com/ia/

exe dosyalarını da wine'da çalıştırabilirsiniz ama biraz araştırırsanız
bir çok program için exe'leri çalıştırmaya ihtiyaç duymadığınızı
göreceksiniz. (gmail için kopete, messenger olarak amsn, emesene, pidgin
v.s. programları kullanabilirsiniz mesela.)

Pardus'taki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmak içinse şu bağlantıya
bakabilirsiniz:
http://tr.pardus-wiki.org/PU:%C4%B0%C3%A7indekiler