[Pardus-kullanicilari] Grub'da Çift Görünüm

Serdar DALGIÇ serdar at cclub.metu.edu.tr
16 Ağu 2008 Cmt 01:31:44 EEST

Ertugrul Gazi wrote On 16-08-2008 00:54:
> Peki burada pardus 2008 veya pardus[2.6.20...] arasında fark varmı acaba mesela pardus 2008 i seçsem güncelleştirilmiş hali olur değilmi ?

pardus 2008 yazan sistemi ilk yüklediğinizde açılış yöneticisine (grub)
eklenen seçenektir.

diğer seçeneklerden Pardus 2008 [2.6.25.14-106] gibi olan seçenek ise
kullanılan linux çekirdeğinin numarasıdır. En güncel olan bu
numaralardan en büyük olanıdır da diyebiliriz. Kaydı düzenle butonuna
bastığınız zaman daha ayrıntılı bilgi alabilirsiniz, çekirdeğin hangi
önyükleme dosyası kullanılarak çalıştırıldığı, hangi parametrelerle
çekirdeğin açıldığı gibi şeyler. burdan ayrıca başlığı da
değiştirebilirsiniz. (windows'u findoz yapabilirsiniz mesela :) )

Buradan kullanmadığınız çekirdekleri silebilirsiniz. Ayrıca Bekleme
süresini de azaltabilirsiniz sağ alt köşedeki sayıdan..

Her çekirdek güncellemesinde açılış yöneticisine yeni bir seçenek
eklenecektir.