[Pardus-kullanicilari] Samba İle XP yüklü bilgisayara bağlanmak

Hamit Giray Nart hgnart at groupwain.net
13 Ağu 2008 Çar 18:10:28 EEST

Ahmet Bey merhaba,
Sanırım program KWallet uygulamasını bulamıyor. Pisi deposundan kurabilirsiniz. Smb4K programını kullanmadım, ancak verdiği hata, programın başlamasını önleyecek, ölümcül hata denilen türden bir hataya benzemiyor.
Ancak Samba üzerinden XP bilgisayarı rahatlıkla görebilmeniz gerek. Genelde problem ağ üzerinde Pardus yüklü bilgisayarı görmekte çıkar. :D
Şu adımları bir kontrol edin.

1- Samba sunucusu çalışıyor olmalı. Ancak Samba sunucusunun devreye girmesi biraz zaman alabilir. Bilgisayarınız açar açmaz, doğrudan Samba çalışma alanına erişemeyebilirsiniz. Tasma -> Servis Yöneticisi'nden kontrol edin. Smb4K'yı kullanmadım,onda mevcut mu bilmiyorum; ancak bazı programlar kendi sunucularını kullanırlar. Mesela bende Remote Admin denilen bir uzaktan erişim ve kontrol yazılımı var. Samba sunucusu kapalı dahi olsa yerel ağ üzerindeki, IP numarası üzerinden, XP yüklü makineye Pardus'tan ulaşıyor. Smb4K'da makineyi görmeniz, ağ ayarlarınızın düzgün çalıştığı anlamına gelmeyebilir.
2- Ağda Windows yüklü makineyi görmek için Pardus'u Windows yüklü makinenin bulunduğu çalışma grubu ile aynı gruba sokmanız gerekir. Her ikisinin de çalışma grubu adı aynı olmalıdır. Windows'kur da öntanımlı olarak "WORKGROUP" olarak gelir (tabi sonradan değiştirmediyseniz). Bunu Pardus'ta; Tasma -> Samba'dan yapılandırabilirsiniz. Orada da öntanımlı olarak "PARDUS" yazar. Yine her iki makinenin de NetBIOS isimleri olmalıdır. Win yüklü makinede Bilgisayarım -> Özellikler'den Bilgisayar tanımı bölümünde bir isim olduğundan emin olun. Pardus'ta öntanımlı olarak "PARDUS" yazar.
3- Güvenlik duvarı ayarı, eğer güvenlik duvarınız çalışıyorsa, Pardus'tan "Windows dosya ve yazıcı paylaşım servisi" kısmının kutucuğunu işaretleyerek izin vermeniz gerekir. Başka bir sunucu çalıştırmıyorsanız diğerlerine izin vermeniz gerekmiyor. Windows'ta kullandığınız güvenlik duvarında ise NetBIOS paketlerinin geliş ve gidişlerine ve Dosya, yazıcı paylaşımı (varsa) izin verecek şekilde ayarlamanız gerekiyor. Dosya ve yazıcı paylaşımınızı internet üzerinden kullanmayacaksanız, Windows -> Ağ bağlantıları -> gelişmiş ayarlarından "NetBIOS'u TCP/IP üzerinden etkinleştir." kutucuğunu temizleyin.
4- Windows ağ yapılandırmanızdan Yerel ağ yapılandırması için gereken tüm bileşenlerin yüklü olduğundan ve izinlerin hepsinin doğru şekilde yapılandırdığınızdan emin olun.

Bir ağ üzerinde Pardus ve Windows bilgisayarlarını yapılandıracaksanız, bir bilgisayarın diğerini görmesi büyük ölçüde diğer bilgisayara bağlıdır. Yani XP bilgisayarı Pardus'tan görebilmeniz, büyük ölçüde Windows ayarlarının yapılandırılmasına bağlıdır. Burada Pardus'u ağ yapılandırmasına yapmadıysanız bile, Samba çalışma grubu altında Windows işleten bilgisayarı görebilir ve işlem yapabilirsiniz. Ama sadece Windows yüklü makineyi görebilirsiniz, Pardus'u da yapılandırmadıysanız, Windows'tan Pardus'u göremezsiniz.
Kolay gelsin.

Message: 4