[Pardus-kullanicilari] Harici HD bağlanmıyor,

selim ok selimok at gmail.com
2 Ağu 2008 Cmt 18:06:17 EEST

02 Ağustos 2008 Cumartesi 16:47 tarihinde Ertan ARPACI <
ertanarpaci at gmail.com> yazdı:

> Selim bey daha önceden böyle bir sorun yoktu güncellemelerden sonra ortaya
> çıktı. Bilginiz olsun diye hd modeli smortstroge üzerinde açma kapama
> düğmesi var ve  ayrıca 3 adet usb girişi bulunuyor. Zaman ayırdığınız için
> ayrıca teşekkürler.

Ertan Bey,
Sorun oldukça garip ve karışık, çok vaktim olmadığı için de detaylıca
araştıramadım.
Bu sorunun Pardus kaynaklı olduğu kesin gibi. Bu nedenla hata kayıt
sistemine sorunu anlatan bir girdi yapın. hata.pardus.org.tr

Ürün olarak paketleri, bileşen olarak udev'i işarteleyin, hangi pardus
sürümünü kullanıyorsanız mutlaka işaretleyin.
Burada konuştuğumuz durumları özetleyin,hangi durumlarda
çalışıyor,hangilerinde çalışmıyor,diğer işletim sistemlerinde
çalıştığını,sorunun yeni başladığını vs.
Daha sonra aygıtın çalıştığı durumda
dmesg
komutunun tamamının çıktısını bir dosyaya kaydedin ve bunu hataya eklenti
olarak girin. Aynı şekilde çalışmadığı durumda, yani aleti sonradan
çalıştırınca algılanmadığı durumda yine dmesg çıktısını alıp bir dosyaya
kaydedin ve eklenti olarak girin.

dmesg çıktısını bir dosyaya kaydetmenin kolay yolu olarak şunu
kullanabilirsiniz:
dmesg > dmesg_calisan.txt

Bu çıktıları dosya halinde eklenti olarak hataya eklemeniz çok önemli, yoksa
hatayı incelemek çok zorlaşıyor.
Bunun dışında şu an kullandığınız çekirdek sürümünü de hataya eklemeniz
faydalı olabilir.

İyi çalışmalar

--
Selim