[Pardus-kullanicilari] Harici HD bağlanmıyor,

selim ok selimok at gmail.com
2 Ağu 2008 Cmt 16:50:19 EEST

02 Ağustos 2008 Cumartesi 15:27 tarihinde Ertan ARPACI <
ertanarpaci at gmail.com> yazdı:

> Selim bey, dediklerinizi denedim  win de sorunsuz çalışıyor diğer
> makinelerdede. Sorun belirttiğim şekilde sadece pardus açık iken hd yi
> kapatıp açtığımda görmüyor, boot ettiğinde otomatik görüyor.

O zaman iki durumu inceleyelim. Sorunu olusturan sekilde once
bilgisayarinizi acin sonra da harici diski calistirin.

Komut satırını açın ve şu komutu verin :

dmesg | tail -n 20

Boylece öncelikle harici diskinizi çalıştırmaya başladığınızda çekirdek onu
algılıyor mu algılamıyor mu anlayabiliriz.

Daha sonra

ls /dev/sd*

komutunun çıktısına bakın. Orada sda, sdb, sdc gibi aygıtlar listelenmeli.
Normalde sabit diskinizi bilgisayarı açmadan çalıştırdığınız hallerde,
Pardus harici diski hangi isimle bağlıyorsa, yukarı verdiğim komutun
çıktısında da o isim var mı yok mu bir bakın. Bu isim bilgisayarınızda bağlı
sabit disk sayısına göre değiştiği için tahmin edemiyorum.

Eğer buraya kadar sorun yoksa, sorun HAL tarafında olabilir.

service hal status

Komutunun çıktısında durum kısmında çalışıyor yazıyor mu?

Son olarak aklıma bir zamanlar yaşadığımız bir problem geliyor ancak onu
incelemeden önce bu aşamaya kadar sorduklarıma bir bakalım.

İyi çalışmalar,
Selim

--
Selim