[Pardus-kullanicilari] Bir M.E.B. klasiği daha.

Cortex Linux corlinux at gmail.com
30 Nis 2008 Çar 18:37:09 EEST

Ali Anil SINACI wrote:
> Profesyonel yardımı bir tek Microsoft sağlıyormuş gibi bir algı
> yaratmışsınız. Kimse M.E.B microsofta para vereceğine gitsin rica etsin
> demiyor. Burdan böyle bir anlam ancak kasten çıkarılabilir. Oraya
> vereceği paranın ve kendini microsoftun kapalı sistemlerine mahkum
> kılarak kaybedeceği değerlerin çok çok azına Pardus için veya başka bir
> linux sistemi için profesyonel yardım alabilir. Veya yine o paranın ve
> yaratılan bağımlılığın çok azına kendi profesyonel ekibini kurabilir.

Kusura bakmayın belki Pardusla alakasız bir geyik olacak ama ben belki
de tam da bu yüzden Pardus ile alakalı olduğum için bu geyiği yapacağım :

Defter bilgisayarımdaki mecburen lisanslı ürünüm için Microsoftu
aradığımı hatırlıyorum :
-"Bölgedeki okulların web sayfalarını kişisel bilgisayarımda test etmek
için personal web server kurdum ama /windows/system/etc/hosts dosyası
içine yazdığım birden fazla domain tanımım çalışmıyor.."

- "Özür dileriz , bizde XP Home version için kayıtlısınız, ama
sordugunuz soru profesyonel bir soru, lisansınızı yükseltirseniz.."

-Peki o zaman, evdeki web serverima hem kendim, hem eşim hem 3 çocugum
için ayrı ayrı domain tanımlayacağım, AMA ÇALIŞMIYOR!

-"Peki o zaman sizi sistem mühendisimize aktarayım.."

( Ya varmış böyle bişi.. Aktardıkları görevliye aynı derdi anlattım.
  Linuxçu alışkanlığı ile araştırıp denediğim çözümleri de anlattım.)

- "Benim makinamdaki ayarlar çalışıyor.."

- E zaten çalışmayan benimki ve o yüzden sizi aradım.

- "Firewall ve virüs tarayıcınızı kapatıp, makinayı açık kapayın lütfen"

- Bende zaten hiç olmadı onlar.. Windowsla internete bağlanacak kadar
cesur değilim.

- "E neden web server kuruyorsunuz ?"

- Offline olarak sayfalarımı windows browserlarında görmek - kod
düzeltmek için. Yoksa apache'de virtual host - alias ayarlarını yapmak 2
satırın başında

- "Ben araştırıp size döneyim.."

Ben yılmayıp araştırırken bir linux programlama forumunda 3 satırlık C++
kodu, windowsda farklı, linuxda farklı tcp-ip değeri gönderince kafayı
yemiş bir programcıya verilen nasihatı dinleyip, registry'deki bir
branch'ı silince, benim de sorunum çözüldü..

Sistem mühendisi adamcağız 3 gün kıvrandıktan sonra eli boş döndüğünde,
bu işleri profesyonel araçlarla yapmak gerektiğini anlatıp, Windows 2000
server almamı önerdi..

-Ama, eğer vaad ettiği bir şeyi yapamıyorsa, o zaman bana "Ticari
olgunluğa ulaşmamış" ürün satmış olmuyor musunuz ? Yasalara göre "Ayıplı
mal" kapsamına girir ürününüz.. Zira dökümantasyonunda benim istediğim
işi yapabilmeye yeterli olduğunu yazıyor ve vaad ediyor!

Kendisine çözümü bulduğumu ve garantili olduğunu ve Windows Lisans param
kadar bir miktara kendisine satabileceğimi söyledim..

-"Şaka yapıyorsunuz herhalde "

diyince fıkradaki en sevdiğim cevabı yapıştırdım:
- Evet, ama önce siz başlattınız..
  Aslında siz ne kadar ücreti-kadar-ilgi-bilgi deseniz de hadi gene
  insanseverlik bende kalsın, çözümü size meyilleyeyim..
  Sistem miyendizi falan değilim ben, tıp doktoruyum sadece..

Microsofttan profesyonel destek.. deyince,,
 ( gerçekten varmı öyle bir forum -liste- wiki  falan türkiyede ?? )
aklıma hep "ne şam'ın şekeri ne arabın yüzü" deyimi gelir..
Şirketlere - KOBIlere program yazanlara API desteği için
msdn-Developer Network'deki dökümantasyonun zilyon katı da zaten Linux
camiasında - internette var..

Çok şey anlatmak gerek belki ama şimdilik ima ile yetinelim :
Bence, Linuxumuz, "Bilgi paylaştıkça çoğalır" paradigmasının dünyadaki
en başarılı örneği.. Pardus da, Türkiyenin bir fırsatı.. "Eğitim" de "şart"!

Şimdi, bu kadar paralı geyikten bezip özgürlüğe susamışken, tam bu
noktadan sonra dönelim konumuza ( Alıntıdaki “Gerçek bir Ortaklık”
ifadesinin altında yatan baklayı artık tahmin edersiniz herhalde:

http://www.qomer.com/tr/dosyalar/07Proje_Basvuru_Formu2.doc
belgesinde yazmiski :

""
Proje halkaları; değerlendirme sonucunda jüri tarafından uygun bulunursa
Türkiye’yi yurt dışındaki etkinliklerde temsil etme hakkına sahip
olacaktır. Ancak bu katılım projenin MEB-Eğitek, Kalite Okulları
Merkezi/QOMER ve Microsoft işbirliğiyle yönlendirildiği ibaresini
mutlaka taşımak zorundadır. Projenin  hak sahibi kuruluş Kalite Okulları
Merkezi/QOMER işbirlikçi kuruluşlar ise MEB-Eğitek ve Microsoft’tur.
Aksi bir durum yasal yükümlülüğe neden olacaktır. Bu proje çalışması
içinde yer alan ekipler hazırlamış oldukları projelerde hiçbir surette
AB Projeleri içinde kendi hazırladıkları projeler gibi sunamaz,
kullanamazlar.

 Kalite Okulları Merkezi ve Microsoft ile “Gerçek bir Ortaklık” anlayışı
içinde davranılması, okul bazında yapılacak olan bildirimlerde projenin
MEB, QOMER ve Microsoft’un desteğinde yürütüldüğünün vurgulanması ve
diğer katılımcıların durumları ve sonuçları konusunda da “doğru”
bildirimde bulunmaları önemle rica olunur. Sonuçların paylaşılacağı
“Basın Bildirisi” projeyi yürüten kurumlar tarafından hazırlanacak ve
kamuoyu ile paylaşılacaktır.

""

> Dünyanın bir çok ülkesinde unix tabanlı sistemler, sunucular vs..
> kullanılırken elbette ki bu ve benzeri yöntemler kullanarak profesyonel
> yardım alıyorlar. Sonuçta onun da karşılığını ödüyorlar, yani rica
> etmiyorlar fakat kendilerini mahkum etmemiş oluyorlar.
>
> Saygılar,

Etrafa verdiğimiz rahatsızlıktan dolayı maalesef özür dilemiyoruz..
Bekir SONAT, mailto:corlinux at gmail.com
Türkçe harfleri sorunsuz görüntüleyebilmek için UTF-8 kodlama ayarını
yapabilir veya Ulusal Dağıtımımız olan Pardus-Linux'u ~15 dakikada
kurabilirsiniz. Özgürlük için->http://www.pardus.org.tr