[Pardus-kullanicilari] SSH root login

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
29 Nis 2008 Sal 13:59:57 EEST

Tue, 29 Apr 2008 13:49:53 +0300, Mustafa YILDIRIM <my at erciyes.edu.tr> :

> Pardus 2007.3 'ü web server olarak kulanacam. Bunun için ssh ile root
> olarak login olmam ve SSHFS kullanmam gerekiyor. Ama root olarak
> login olamıyorum. farklı kullanıcı ile login olabiliyorum (sshd
> çalışıyor).
Ozellikle sunucu olarak kullanacaginiz bir makinada guvenligi arttirmak
icin uzaktan direk root erisimi acmaniz tavsiye edilmez aslinda.

Yine de yapmak istiyorsaniz, ssh servisinin
ayarlarini /etc/ssh/sshd_config dosyasindan duzenleyerek
yapabilirsiniz. Orada PermitRootLogin ayarini degistirmelisiniz.

Ayari degistirdikten sonra ssh servisini tekrar baslatmayi unutmayin.

                   Doruk