[Pardus-kullanicilari] Pardus icin Tablet destegi

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
28 Nis 2008 Pzt 22:28:22 EEST

28 Nisan 2008 Pazartesi 14:23:08 tarihinde CortexMed şunları yazmıştı:
> Tablet bilgisayar ya da bilgisayar tabletlerini Pardus'ta çalıştırmak için
> gereken paketler depoda var mı? Olacak mı?
> Çalıştırabilmiş arkadaşlar varsa, yöntemini paylaşabilirler mi?

hp Compaq 2710p modeli tablet PC'yi Pardus ile kullanıyorum. Normalde ekran
kartınız ile ilgili bir sıkıntı yoksa ve linuxwacom paketini [1] kurarak
dokunmatik ekranınız hayata geçer. Tabii xorg.conf dosyasına son derece basit
wacom tanımlarını eklemeniz gerekecektir.

Section "InputDevice"
    Driver        "wacom"
    Identifier    "stylus"
    Option        "Device"        "/dev/ttyS0"          # SERIAL ONLY
    Option        "Type"          "stylus"
    Option        "ForceDevice"   "ISDV4"               # Tablet PC ONLY
EndSection

Section "InputDevice"
    Driver        "wacom"
    Identifier    "eraser"
    Option        "Device"        "/dev/ttyS0"          # SERIAL ONLY
    Option        "Type"          "eraser"
    Option        "ForceDevice"   "ISDV4"               # Tablet PC ONLY
EndSection

ve

Section "ServerLayout" kısmına

    InputDevice "stylus" "SendCoreEvents"
    InputDevice "eraser" "SendCoreEvents"

wacom cihazınızın seri ya da USB portta olmasına göre değişiklik yapmanız
gerekebilir.

Benim durumumda ekran kartı (intel X3100) (ve ayrıca kablosuz kartım da)
mevcut çekirdek ile desteklenmediğinden 2.6.24 serisi bir çekirdek kullanmam
gerekti. Bu seri Pardus 2008 ile gelecek, yani kararlı sürüm için biraz
beklemeniz gerekecektir.

Ben ayrıca depolarımızda olmayan xournal [2] ve cellwriter [3] yazılımlarını
da kullanıyorum ve pek memnunum. Bir zaman bulduğumda pisi paketlerini
yapmayı dahi düşünüyorum. Ek yazılımlar konusunda gelecek tavsiyelere de çok
açığım...

Ekran döndürme işini şimdilik komut satırından (xrandr ve xsetwacom ile)
yapıyorum. Ekran kartımla bunu düzgün yapabilmek için DRI desteğini kapatmak
gerekiyor ne yazık ki. Ekran yönelimini otomatik algılayacak ya da ekran
yanındaki döndürme düğmesi ile bağlantılandıracak bir yöntem bulamadım henüz,
uygun acpi değişkenlerini ya da ilgili event numaralarını bulamadım.

Umarım sizin de işinize yarar...

[1] http://svn.pardus.org.tr/viewcvs/playground/fatih/linuxwacom/?root=pardus
[2] http://xournal.sourceforge.net/
[3] http://risujin.org/cellwriter/