[Pardus-kullanicilari] Pardus 2007 ekranında takılıyor

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
28 Nis 2008 Pzt 15:35:13 EEST

Mon, 28 Apr 2008 11:42:18 +0300 (EEST), "hadildonmez"
<hadildonmez at mynet.com> :

> Son olarak genel bir temizlik yapıp, diskte yer açılması için KDE
> yabancı dil paketleri gibi, yer tutan ve işimize yaramayan paketleri
> kaldırdık. Bir ara "System İnfo"da diskteki boş ve dolu alanların
> görünmediğini farkettim. Pisi'den "sysinfo" paketini kaldırıp tekrar
> kurdum. Yeniden başlattığımda, grub ekranının ardından çıkan mavi
> Pardus 2007 görüntüsünde takıldı ve ne kadar uğraştıysam bu ekranı
> atlatamadım.
Hangi paketleri ucurdugunuzu bulmaniz ve onlari geri kurmaniz
gerekiyor (en az bir tanesi sistemin calismasi icin gerekli bir
paket ve beraberinde baska paketleri de kaldirmis buyuk olasilikla).

Elinizde listesi yoksa, /var/log/pisi.log dizininde bu bilgiler
olabilir. Konsoldan pisi komutu ile yaptiysaniz, komut history'sinde
olabilir, yukari tuslari ile bulabilirsiniz. Ya da pisi li komutu ile
tum paket listesini alip, standart kurulu bir sistemle ne farklari var,
ona bakabilirsiniz.

Alternatif yontem, hata loglarina bakip (/var/log/Xorg.0.log gibi),
grafik ortamin niye acilmadigini anlayip, o eksik programlari kurmaya
calismak. Ama bu yontemde deneyip yanilip bir seyleri eksik gordukce,
onlari tekrar tekrar tamamlamaniz gerekecek.

                   Doruk