[Pardus-kullanicilari] pardus-linux.org deposu

Ali Iþýngör isingor at gmail.com
27 Nis 2008 Paz 22:38:55 EEST

27 Nisan 2008 Pazar 22:10 tarihinde enes yıldız <mavikalemler at gmail.com>
yazmış:

> Geliştiricilerden şunu beklerdim: Sürekli eleman sıkıntısı çeken bu
> projeye bazı hatalarla da olsa destek vermeye çalışan insanlara işin
> doğrusunu göstermek ve bu şekilde yönlendirmeye çalışarak, bir sinerji
> oluşturmak. Eğer buna rağmen, bu forum yanlış tavırlarda diretiyorsa, o
> zaman kaliteli arkadaşlar ayıklanır ve projeye dahil edilir, forum yine
> dışarda bırakılır gerekirse.

Sayın Enes;

Özgürlükİçin tam olarak bunu yapıyor şu anda.. Forumlarımızın
yöneticilerinin bir kısmının o forumun eski yöneticileri olduğunu, kullanıcı
ve katkıcılarının ise çok büyük kısmının o forumun eski müdavimlerinden
oluştuğunu çok rahatlıkla görebilirsiniz.

Kesinlikle kullanıcılarımız ile kavga etmek gibi bir niyetimiz yok! Hatta
Özgürlükİçin E-Dergisi'nin bu ayki editörü de o forumun eski bir üyesi...

Ancak benim, Akın Ömeroğlu'nun, Eren'in, Necmettin'in, Erkan Tekman'ın
hasılı pek çok Pardus geliştiricisinin rahatsız olduğu şey, bu sitenin
Türkiye'de özgür yazılımların korsan/warez paketlerinin bulunma mecrası
haline gelmiş olması. Hangi birini sayayım? TurboPrint'i mi? Cedega'yı mı?
CrossOver'ı mı? CATIA'yı mı? Ya da Erkan Tekman'ın demin örnek gösterdiği
Google Earth'ü mü?

Söz konusu sitenin iki sorunu olduğunu düşünüyorum. Birincisi, bazı
yöneticilerinde artık yadsınamaz bir noktaya varan *"kötü niyet*". Evet,
kötü niyet diyorum çünkü warez olduğu diğer yöneticileri tarafından kabul
edilen Cedega paketi, forumun yöneticilerinden birisinin sitesi üzerinden
alenen ve ısrarla yayınlanmaya devam ediliyor. Allah aşkına, bu kadar
tartışmadan ve kavgadan sonra, siz burada ne ararsınız? İyi niyet mi?

Söz konusu forumun ikinci sorununun ise "*yetersiz/kifayetsiz yönetim*"
olduğunu düşünüyorum. Eğer yukarıda andığım yazılımları paketlemeden önce
lisanslarını okumuyorsan, bir paket deposu açmadan önce bir GPL'i (Türkçesi
var!) okuma zahmetinde bulunmuyorlarsa, kusura bakmayın ama bu sitenin
yöneticilerine "Bu işe hangi cesaretle soyunuyorsun?" diye sormak lazım...

Ben size cevabını vereyim: *Cahil cesareti*.

Söz konusu sitenin kullanıcıları ile hiçbir sorunumuz, kavgamız yok. Ancak
yukarıda da söylediğim gibi, ciddi bir yönetici sorunları var.

Umarım aydınlatıcı olmuşumdur.

Ali Işıngör