[Pardus-kullanicilari] pardus-linux.org deposu

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
27 Nis 2008 Paz 22:17:11 EEST

27 Nisan 2008 Pazar 22:04:52 tarihinde Firat Ozgul şunları yazmıştı:
> Sayın Tekman,
>
> Siz avukat mısınız bilmiyorum, ama ben avukat değilim. O yüzden lisans
> konusunda herhangi bir "technical mumbo-jumbo" çabasına
> giriÅŸmeyeceÄŸim... Ama sizin anlamak istemediÄŸiniz nokta ÅŸu:

İçtihat verecek derecede olmasa bile gündelik lisanla yazılmış (çünkü avukat
olmayanların okuması ve anlaması hedeflenmiş) bir sözleşmeyi (örneğin kira
kontratosu, örneğin daha dün imzaladığım bir nevi hizmet sözleşmesi, ya da
örneğin Google Earth Hizmet Kuralları) anlayabilecek kadar bu işlere girip
çıktım, on yılı aşkın zamandır. Ve bu kısmi otorite ile söyleyebilirim ki adı
geçen siteden googleearth'ün pisi paketinin dağıtılması hizmet kurallarına
aykırıdır. Bunu anlamak ve söylemek için avukat olmak gerekmez.

Yasanın gri ya da tam kara bölgelerinde dolaşanların pek sık kullandığı bir
cümledir: "Avukat mısınız?" ya da "Ben avukat değilim, ama ...", şahsınızı
tenzih ederim.

> Biz hiç bir zaman her şeyin en doğrusunu yaparız iddiasında değiliz.
> Hiç kimse böyle bir iddiada bulunmamalı zaten... Herhalde sizin de
> böyle bir iddianız yoktur. (bkz. LinuxNet vakası ve ozgurlukicin.com'un
> yaklaşımı)

Eğer sokaktan geçen adama okuttuğumuzda doğru anlaşılacak birşeyi eğri anlayıp
hareket ediyorsanız, kusura bakmayın ama "'herşeyin en doğrusunu yaparız'
iddiasında değiliz" savunması ardına, yapıcı eleştiri klişesine, ...
sığınamazsınız. Adı geçen site, ne yazık ki herşeyin en yanlışını yapıyor.
Önce kuralları göz göre göre çiğneyeceksiniz, sonra da yapıcı eleştiri
isteyeceksiniz. Yok öyle yağma...

Özgürlük öncelikle sorumluluktur. Sizin yaptığınızın, kişisel algılanmasın,
adı geçen siteden bahsediyorum, adı geçen siteden bahsediyorum, karşılığı ise
düpedüzlük sorumsuzluk. İnsanlara özgür yazılım kullananların yasal ve etik
kurallardan da "özgür" oldukları intibaını açılıyorsunuz. Bunu yapmayınız...

Lütfen bu mecrada bu tartışmayı uzatmayınız. Farklı alanlarda istediğiniz
şekilde tartışmayı sürdürebilirsiniz, burada değil...

--
Erkan Tekman
TÜBİTAK UEKAE

http://www.pardus.org.tr/