[Pardus-kullanicilari] harddisk bölümünü büyütmek

engin akpınar enginalamut at gmail.com
22 Nis 2008 Sal 23:10:43 EEST

diğer arkadaşların önerisine uyarak çalışan CD (bende ubuntu var) kullanarak
gparted muadili olan programdan üzerinde çalışacağım disk bölümünü unmounth
ettim ve "resize/move" tikinden diskimi uzatabildim yada kısaltabildim.
ben ubuntu yüklü bölümü silip pardus bölümünü uzatmıştım.
ubuntu en son yüklediğim işletim sistemi olduğu için ubuntu ile yüklenen
Grubu kullanıyordum(doğal olarak).
ubuntu silinince Grubuda silmiş oldum ve bilgisayar açılmaz oldu.
Grubu yeniden yüklemek için:
pardus CD sini (çalışan yada yüklenen farketmiyor) takıp 20 saniye dolmadan
"c" tuşuna bastım.
gelen ekrana "root (" yazdım {"root "ile "(" arasında boşluk var} ve
Tabtuşuna bastım
diskler listelendi.
pardus sistem bölümünün bulunduğu diski seçip "root (hd0" yazdım ve Tab tuşuna
bastım (bende hd0 pardus yüklü dik sizde farklı olabilir)
disk bölümleri listelendi.
root (hd0,1) yazdım (benim diskimde pardus 1 numaralı disk bölümündeydi) Enter
tuşuna bastım.
*setup (hd0) *yazıp* Enter *tuşuna bastım ve Grubum kuruldu.
kolay gelsin