[Pardus-kullanicilari] Lexmark E232

Levent güzel leguzel at gmail.com
20 Nis 2008 Paz 02:29:53 EEST

Ben 2 yıl kadar önce aynı yazıcıyı sırf internet sitesinde linux destegi var
diye satın almıştım.ama yazıcı ile gelen cd lerdeki yazılımlar işe
yaramadı.sanırım belgeler.org dan faydalanmışım zamanında problemi çözmek
için :)

http://www.belgeler.org/howto/linux_windows_printing_baslarken.html#linux_windows_printing_CUPS-yap%C4%B1land%C4%B1rma

sayfasındaki gibi. kısa basit ve etkili olmuştu. root olarak aşağıdaki
komutları vereceğiz. ama önce internetten bir dosya indirmemiz gerekiyor.
bir nevi sürücü sanırım.

http://openprinting.org/ppd-o-matic.cgi?driver=pxlmono&printer=Generic-PCL_6_PCL_XL_Printer&show=0
http://openprinting.org/ppd-o-matic.cgi?driver=hpijs&printer=Generic-PCL_5e_Printer&show=0
bunlardan herhangi birini kullanıcaz.
yukarıdakilerden ikisi ile de çalışmıştı benim lexmarke232. indirdiğiniz
dosyaları ev dizininizde bir yere kaydedin. dosyardan hangisini
kullanacaksanız adını kısaltıp komutsatırından root olarak

/usr/sbin/lpadmin -p Benim_Yazicim -v parallel:/dev/lp0 -P /ev/dizinimdeki
/dosya/yolu/internetten_indirdiÄŸim_dosya.ppd
/usr/bin/enable Laser
/usr/sbin/accept Laser
/usr/sbin/lpadmin -d Laser

komutlarını verin. yalnız yazıcı lpr ile bağlı olmalı.

--
Levent GÃœZEL