[Pardus-kullanicilari] LG E300 Dizustu Bios sorunu

Arda Gökçe ardagokce at gmail.com
19 Nis 2008 Cmt 15:06:55 EEST

Merhaba,

Win XP kurulu LG E300 dizüstü bilgisayarıma Pardus 2007.3 kurmaya
çalışırken bir sıkıntı yaşıyorum. ISO dosyasını indirdim,
kontrolünü yaptım. Bilgisayarı kapatıp kuruluma başladığımda, diğer
hata bildirimlerinin bazılarında da karşılaşılan, dil seçimi ve kurulum
seçimi ekranlarından sonra Pardus 2007 yazan kurulum ekranına gelince
ekranım karardı ve bilgisayar yanıt vermemeye başladı. xorg=safe
çözümünü denedim, sonuç değişmedi. Minimum ayar gibi diğer 2 kurulum
seçeneğini de denedim, sonuç değişmedi. Asıl sorun şu anda bilgisayar
açıldığında bios bile başlamıyor. Bilgisayarın açma düğmesine
bastığımda boş ekran bana ben ekrana bakıyorum. Ankara'daki LG servisini
aradığımda bana bios'un silinmiş olabileceğini, bu modelde bios'u tekrar
yüklemenin de mümkün olmadığını, anakartı değiştirmem
gerekebileceğini söylediler. Henüz bilgisayarla gelen vista kurtarma cd'sini
denemedim, fakat bios'tan ses çıkmadığı için ondan da ümitli değilim.
Servise götürmeden, anakart değişmeden bu durumdan başka bir yolla
kurtulmam ve 2007.3'ü kurmam mümkün mü? Bilgisayarın özelliklerini
aşağıda belirttim. Şimdiden teşekkürler.

# Ürün Kodu E300-A.CP20T
# İşlemci Cinsi Intel Core 2 Duo T7250 2.0GHz
# İşlemci Hızı ( MHZ) T7250 (2.0GHz)
# Ön Bellek 4 MB
# Bellek 1024MB DDR2 667MHz
# Sabit Disk 120 GB 5400 RPM SATA
# Ekran Kartı ATI Radeon Xpress 1250
# Ekran Boyutu 13.3"
# Ekran Çözünürlüğü (DPI) 1280 X 800
# Optik Sürücü DVD Combo / DVD Super Multi Dual Layer (DVD-R/RW, +R/RW, RAM)
# Ses Kartı 24bit HD Audio
# İşletim Sistemi Vista Home Premium Edition Türkçe