[Pardus-kullanicilari] Grub Kursu Ders 1

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
16 Nis 2008 Çar 17:13:04 EEST

16.04.2008 tarihinde ERTURAN, Yahya Abdülkadir
<felius.caracal at gmail.com> yazmış:
> Merhaba,
>  Ilgili bir arkadas acaba grub'la ilgili bize bilgi verebilir mi?
>
>  Yani ornegin,
>  background 1033C nerenin rengi?

Zemin rengi (Resim olmadığı zaman arkaplanda kullanılacak renk)

>  Splash'in secenekleri nelerdir, ne ise yarar.

Referanstan bakmak lâzım, bildiklerimi yazıyorum ama.

>  Fadein tam olarak ne ise yarar.

Oturum açma ekranının zort diye değil yavaştan gelmesini (siyahtan
başlayarak ekrana renk gelmesini) sağlar.

>  theme: zorunlu bir alan mi, degisebilir mi, kaldirilabilir mi?

Theme değiştirilebilir, ama silerseniz öntanımlı ve gömülü bir teması
vardır, onu kullanır ya da çalışmayabilir, kesin konuşamıyorum.

>  console:tty2 niye olmak zorunda?

Oturum açma ekranı gelene kadar ekrana basılacak olan mesajların hangi
sanal ekrana basılacağını gösterir.

>  Quiet ne ise yarar?
>  vesafb , nomtrr, pmipal, ywrap nedir?

vesafb VESA uzantılarının (kısaca ekranın 640x480 üstü çözünürlük ve
256 üstü renk) kullanılabilmesini  sağlar.

>  gibi gibi..
>
>  Tesekkurler. Yani yaptigimiz isi bilerek yapalim.
>
>  Buradan bagimsiz ama konsol harika bir sey.
>  Mesela dun acaba olur mu diye play diye bir komut denedim, konsoldan mp3
>  caldim :)
>  wget dedik, dosya indirdi.
>  Yani bu cok guzel bir sey.

Zaten, bilgisayar (Linux) konusunda tecrübeniz arttıkça, önce fare
kullanmayı bırakacaksınız, sonra da grafik ekrandan kurtulacaksınız
(ve inanın, doğru araçlarla internette gezmek dışında grafik ekrana
grafik ekrana pek ihtiyacınız olmayacak).