[Pardus-kullanicilari] Türkçe karakter sorunu

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
16 Nis 2008 Çar 17:02:32 EEST

16.04.2008 tarihinde Talha Yalta <talhayalta at gmail.com> yazmış:
> Arkadaşlar:
>
>  Bilgi işlemdekiler bana sorun bizden değil dediler ama sayfayı
>  hazırlarken editable text box gibi birşeylerin ayarı değiştirilerek
>  sorun gideriliyorsa bu bilgiyi onlara ulaştırabilirim. Böyle bir yolu
>  varsa, açıklarsanız işimi görebilir.

Flash sitesindeki dokümantasyona göre, kullanılan font UTF-8
destekliyorsa, Flash zaten otomatik olarak UTF-8 kullanıyormuş, ancak
eğer font flash animasyonunun içine gömülmediyse, kullanılan font
karşıdaki sistemde olmadığında standart ASCII karakterler dışındaki
karakterlerde sorun oluyormuş. Gönderdiğiniz sayfaya girip baktığımda,
ilk gelen ekrandaki oturum açma iletişim penceresine metinlerin
sığmadığını görebiliyoruz. Dolayısıyla tahminim Windows fontlarından
birini (sanırım Tahoma) kullanmışlar ve fontu animasyona gömmemişler,
dolayısıyla siz de UTF-8'de iki karakterle temsil edilen harfleri
(İngilizce'de olmayan harfleri) giremiyorsunuz. Deneyin, Türkçe'ye has
harflere basınca iki karakter bastığını ve ilk harfin hep A'nın bir
türevi olduğunu göreceksiniz. Kullandıkları oturum açma betiğinin de
bir yerlerden alındığı ortada (çünkü hata mesajı İngilizce) (oturum
açma ekranından sonrasını bilmiyorum elbette).

Eğer arkadaşlar gerçekten ne yaptıklarını biliyorlarsa, kullandıkları
fontu animasyona gömebilirler, ya da fontları değiştirip utf-8
destekleyen bir font kullanırlar. Ha bir de şu var, eğer font zaten
animasyona gömülüyse (sanmıyorum, o kadar hızlı yüklenmedi -ki yükleme
animasyonu bile biryerden alıntı) ve fekat Pardus'da kullandığımız
macromedia-flash paketi (niye adobe-flash değil??) bunu
desteklemiyorsa haklı olabilirler, ama onu sadece macromedia-flash
paketinin geliştirme ve destek ekipleri cevaplayabilir sanıyorum (ya
da aramızda kendisi flash animasyonları hazırlayan varsa belki onların
bilgisi vardır).

Benim tavsiyem, aynı konuyu linux-programlama at liste.linux 'a da
sormanız, orada bu saydıklarım hakkında daha detaylı bilgi alabilir ve
bu problemin Pardus'a özgü olup olmadığını öğrenebilirsiniz.