[Pardus-kullanicilari] Sinirlari zorlamak... Pardus'a uzak masaustu olarak windows'tan erismek

Emre ERENOGLU erenoglu at gmail.com
15 Nis 2008 Sal 14:07:29 EEST

Bunun icin 2 metod metod var bildigim, ama baskalari da olabilir:

Adim 1: SSH'i acin, modeminizde gerekli ayari yaparak 22. portun bu
bilgisayara yonlenmesini saglayin, Uzaktan makinenize ssh ile
baglanabildiginize emin olun.

Metod 1: Makinaniza VNC turevi bir sunucu yazilimi kurun, localhost'ta
dinlesin. SSH ile port forwarding yaparak dinlediginiz porta uzaktan
baglanin. SAKIN BU PORTU INTERNETE ACMAYIN!  VNC'nin kullandigi rfp
protokolu guvensizdir.

Metod 2: Makinenize www.nomachine.com 'dan indireceginiz NX yazilimini
kurun. Kurmasi biraz dertli olabilir pardus paketi olmadigi ve kurulumda
sordugu sorular pardusa uygun olmadigi icin. Ancak redhat tabanli bir
dagitim derseniz belki kurulum sorunsuz biter. Sonra da uzaktaki makineye
gene ayni siteden indirdiginiz NX client'i kurup, makinenizin SSH portundan
baglanabilirsiniz.

SSH her iki metodda da gerekli ve internete acik tek port olmalidir. IP
adresiniz sabit degilse bunun icin bir dinamik dns istemcisi gerekli
olabilir. NX yapisi geregi Windows Remote Desktop Connection'a daha
benzerdir.

Bunlar ilgili detay "nasil" sorularinin yaniti google'da bulunabilir, ben
sadece yol gosteriyim istedim.

selamlar,

Emre