[Pardus-kullanicilari] Yeni disk bölümüne sistem aktarılabilir mi?

Tuna Han ALTINPINAR tunahan at gmail.com
14 Nis 2008 Pzt 20:39:31 EEST

# *dd if=/dev/hda6 of=/mnt/hda9

*komutunda bir hata olsa gerek. Çalışmadı.

# dd if=/dev/hda6 of=/dev/hda9
şeklinde kullanınca çalıştı.

Neyse, asıl sorun bu işlemden sonra  (hda6 = 8 GB, hda9 = 40 GB şeklindeydi)
disk bölümünün 37 GB sini dolu kalan 3,3 GB sini boş göstermesi oldu. Yani
şu anda disklerin boş kısımları aynı görünüyor. Fakat benim dump ladığım
ksım sadece 5 GB idi. 32 GB lik kısım şu an dolu görünüyor.

Bu arada bir deneme daha yaptım. 8+8 GB lik iki kısmı fdisk ile silip,
ilkinin başlangıç ve ikinci diskin bitiş silindirlerini aynı tutarak tek
parça haline getirdim. Sonuçta 15 GB lik bir kısım oluşmuş oldu.  Sistemi
tekrar başlatınca bu kısmın da aynı şekilde 3,3 GB lik yani ilk parçadaki
boşluk kadar boş kalan kısmın dolu olduğunu gördüm. İçindeki dosyalar
silinmemiş, disk bölümü genişlemiş fakat boş alan kısmı artmamıştı.

Soru1- Dolu görünen kısmı nasıl tespit ederiz?
Soru2- Boş kısım gösterdiğinden fazla olabilir mi?
Soru3- Bu yöntemle disk bölümü sıkıntısı yaşadığımız zamanlarda bu bölümü
artırabilir miyiz? (M$ da bunu yapmak için; bölümü boşaltıp, fdisk ile
partitionları düzenleyip, hard format atıp, saç baş yolmak gerekiyor. Yada
partition magic gibi 3. parti bir yazılım kullanmak gerekiyor.)

13.04.2008 tarihinde İnan <kinginan at gmail.com> yazmış: