[Pardus-kullanicilari] (konu yok)

ok4nunal at yahoo.com.tr ok4nunal at yahoo.com.tr
13 Nis 2008 Paz 13:34:13 EEST

Heyecanını çok iyi anlıyorum. Türk olarak Türklerin yaptığı işlerden
heyecanlanıyor ve herkesin de bu çalışmayı takdir etmesini bekliyorsun.
Ancak her iş böyle ilerlemiyor. Bunun olabilmesi için biz Pardus
kullanıcılarına çok iş düşüyor.

İlk işimiz PARDUS ismini doğru kullanmak ve doğru öğretmek olmalıdır.
Ayrıca başka işletim sistemlerine çamur sıçratmadan kendi sisteminizin
güzelliklerini anlatarak insanları kazanmalıyız. Pardus da bütün Linux
türevleri gibi bol miktarda yardımlaşma siteleri vb. kullanır. Çünkü
Pardus'un Microsoft ürünleri gibi bir merkezi yoktur. Pardus kullanan
herkes bir başkasına yardım etmekte de gönüllüdür zaten. Bunun için
http://www.pardus-wiki.org/ , http://forum.pardus-linux.org/ ,
http://www.pardus.org.tr/ , http://www.pardusdestek.com/ ,
http://www.ogren.tv/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=6&Itemid=206
, www.ozgurlukicin.com siteleri sizlere yardım için kurulmuştur. Bu
sitelere üye olup, yardımlaşmak  her Pardus kullanıcısının görevleri
arasında olmalıdır. Eğer bu sitelerden de aradığınız türde bilgiyi
bulamazsanız www.google.com/linux 'den bütün Linux türevlerinden yardım
alabilirsiniz.

Yukarıda verilen siteler doğrudan Pardus kullanıcılarının açmış olduğu
sitelerdir. Ayrıca Pardus'a entegre olarak gelen ve sonradan eklenen pek
çok program için farklı siteler bulunabilir.

Ancak burada çok önemli bir noktayı gözden asla kaçırmamamız gerektiği
görüşündeyim. *B*ulunduğumuz yerlerin kurallarını öğrenip bunlara uygun
davranmalıyız. Örneğin bu listeye üye olduğunuzda şunları bilmeniz
gerekiyor.

1. Her konu için farklı bir e posta kullanın.
2. Konu bölümüne derdinizi başlık olarak yazın.
3. Cevap vereceğiniz zaman cevap ver butonunu kullanın.
4. Cevabınızın altında cevap verdiğiniz metin, üstünde sizin cevabınız
olsun. Böylece okuyucu sizin hangi sorulara cevap verdiğinizi bilir.
5. Sorunlarınız mutlaka Pardus ve Pardus'ta kullanılan programlarla
ilgili olsun.
6. Yazınızda uygun bir dille, Türkçe dil kurallarına dikkat ederek yazın.
7. Tartışmaya girmeyin. Sizi suçlayıcı davransalar dahi bir başkasına
hakaret etmeyin sizi anlamaya çalıştığını varsayarak nazik bir dille
cevaplayın.
8. Yazdıklarınız hakkında herkes bilgi sahibi olmayabilir sizin
sorunlarınıza cevap veremeyebilirler bunu bilerek yazın.
9. Başka işletim sistemlerine atıp tutmayın.

(Yukarıdaki listede yazılı kurallar hiç bir şekilde Pardus Kullanıcıları
Listesinin kesin kuralları değildir. Tamamen tarafımdan uzun zamandır
izlemlerim sonucu oluşan zaten çoğu kullanıcılar tarafından uyulan ancak
şu ana kadar liste haline getirilmemiş ve  hatta bazıları
dillendirilmemiş kurallar bütünüdür. Dördüncü ve yedinci kural hakkında
daha önce yazılanlarda bazı tartışmalar olmuşsa da ağırlık kazanan
görüşler bunlardır. Aslında böyle bir başlangıç yaparak listemiz
hakkında resmi kurallar oluşturulup buna uyulması istenebilir.)