[Pardus-kullanicilari] Grub 17 Error

Deniz Ege Tunçay egetun at gmail.com
13 Nis 2008 Paz 13:31:24 EEST

Merhabalar.

İki yıla yakındır, düne kadar kullandığım sistemi sabit diskle arasında -
barbarca- kopyalayarak ve grub içerisindeki hdaXY değerlerini değiştirerek
kullandım. Ancak, sistemimin artık pek kararlı çalışmadığını düşündüğümden (ki
superkaramba veya Compiz kullanımlarında donmalar veya Doom 3'ün orta halli
çalışmasına karşın Quake 3 tabanlı oyunlarda görülen yavaşlıklar) tüm
arşivimin bir yedeğini alaraktan Pardus 2007.3 sürümünü baştan kurmaya karar
verdim.

Elimdeki 160GB'lık sabit disk sürücünün 1GB'ı takas alanına, 25GB'ı sistem
alanına ve geri kalan kısmı da kullanıcı alanına bıraktım. Dediğim gibi, iki
yıldır hiç bir şekilde kurulum yapmadığımdan YALI'nın çıkarabileceği
sorunlara da yabancı kalmışım :)

Orta seviye bir bilgim olmasına karşın, "bakalım Özgürlük İçin'de neler
anlatılmış" diyerekten "Pardus Nasıl Kurulur?" başlıklı makaleyi [1]
okuyayım dedim.

İlk denememde kurulum başarıyla gerçekleşti. Grub'un kurulumu ile ilgili
ekrana [2] geldiğimde ise YALI'nın önerdiği gibi diskin başına kurdum ve
sistem başarıyla baştan başlatıldı.

Ancak, Grub ekranını göremeden Grub - 17 Error [3] hatasıyla karşılaştım ve
bunu Google'da araştırdım. Anladığım kadarıyla Grub içerisindeki hdaXY
değerleriyle ilgili bir sorun var, bu sorunla karşılaşanların büyük bir
çoğunluğu aynı sisteme Microsoft Windows XP/Vista ile Pardus'u kurmaya
çalışan kullanıcılarda meydana geliyor. Ancak şu an benim bilgisayarımda tek
bir sabit disk sürücü bulunuyor. Pardus'u ikinci defa kurup söz konusu sabit
diske bir defa format atmama ve ikinci seferde GRUB'u kurmamış olsam da,
aynı sorunu tekrarladım. hdaXY değerleriyle bir kaç değişikliğe rağmen gene
de erişimi sağlayamadım.

Bir forum sayfasında [4] gördüğüm kadarıyla işe yarayabilir bir çözüm yolu
anlatılmış, ancak burada bahsedilen yöntemde ihtiyaç duyulanın aksine benim
sistemimde disket sürücü de bulunmuyor.

Tüm bunlar yetmezmiş gibi, BIOS'tan -halen- çözmeye çalıştığım bir saorundan
ötürü, hiç bir dağıtımın çalışan cd'leri de açılamıyor.

Herhangi bir fikri olan? ;)

[1] http://ozgurlukicin.com/ia/pardus-nasil-kurulur/
[2] http://ozgurlukicin.com/media/upload/image/pardus-23.jpg
[3]