[Pardus-kullanicilari] iki ses kartini yönetmek

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
3 Nis 2008 Per 14:45:40 EEST

On Thursday 03 April 2008 09:56:12 Alper OGUZ wrote:
> Merhaba,
>
> Dün evdeki Pardus'ta anakart üzerindeki ses kartima (Nforce2 cipset) ek
> olarak bir de SB Live Value ses karti taktim. alsaconf'a girdigimde iki ses
> kartini da buldu. Ancak ben hangisini secersem seceyim daima SB live'den
> ses geliyor. (ses kartlarinin birinde hoparlör, digerinde kulaklik takili)
>
> # --- BEGIN: Generated by ALSACONF, do not edit. ---
> # --- ALSACONF version 1.0.16 ---
> alias snd-card-0 snd-intel8x0
> alias sound-slot-0 snd-intel8x0
> # --- END: Generated by ALSACONF, do not edit. ---

> [...]

 Program bazında ayar yapılabiliyorsa (mesela mplayer da  -ao alsa:device=hw0
gibi parametre verilebiliyor) farklı ses kartlarını alsa üzerinden
kullanmakta fayda var.

 Bir yöntem kernel modül parametreleri ile sürücülere index verip hangi kartın
birinci kart olduğunu belirlemek. /etc/modules.d/hede dosyası oluşturup içine

 options kernel-modülü index=0

 ile o kartın ilk kart olacağı alsa ya öğretilebilir. Ancak ilk ses kartı
kullanılmayacaksa bence en temizi onu BIOS dan kapatıp rahat etmek.