[Pardus-kullanicilari] parduste virüs

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
3 Nis 2008 Per 12:04:09 EEST

03.04.2008 tarihinde Kursat Unlukara <kursat at unlukara.com> yazmış:
> Heuristics için TBD buluşsal yöntemler tabirini kullanmış.
> Yani, geçmiş deneyime dayanarak öngörü-çıkarsama- yapmak üzerine kurulu bir
> teknik.
> Sistem her yeni bilgi aldığında buna göre kendisini yeniden düzenliyor,
>  yeni bir olayı eski aldığı bilgilere göre analiz edip, sonuç hakkında bir
> kanaat oluşturuyor (aman Allahım bilgisayar yazılımı kanaat oluşturuyor
> tabirini mi kullandım
> nereye gidiyor bu dünya)
>
> Bu sorundan farklı olarak 2 gün önce bir müşterim aradı, ve tescil edilmemiş
> [...]

Bu problemin kaynağı yüklü durumdaki Firefox eklentilerinden birisi.
Eklentiler çok iyi, ama aynı zamanda da güvenilir kaynaklardan
olmadığında çok riskli. "Ne idüğü belirsüz" bir eklenti kurulmuş o
bilgisayarda. Firefox'u 50 kere kurup kaldırsanız da farketmez.. Ev
dizinindeki .mozilla/firefox/bilmemne.default/extensions dizinini
silin, problem çözülsün (ama önce buna sebep olan eklentiyi bulun
derim).