[Pardus-kullanicilari] parduste virüs

Ali Iþýngör isingor at gmail.com
3 Nis 2008 Per 00:41:10 EEST

03.04.2008 tarihinde Ahmet BAGATIR <biobagatir at gmail.com> yazmış:

> Selamlar,
> Bu konu iyi tartışıldı fakat (her ne kadar virüs olmas da)karşılaştığım
> bir
> durumu bilgilerinize sunmak istiyorum:
> Panda software tarafından geliştirilmiş linux için konsol tabanlı güvenlik
> uygulaması(pavcl) ile /home dizinimi tarattım.
>   .ies4linux/ie6/drive_c/windows/profiles/bagatir/Cookies adresinde iki
> sorun(trojan mı?) buldu,(disinfect yaptı).Sorunlar şöyle:
> [ Wed Apr  2 23:34:02 2008 ] Cookie/Yadro
> in
> [...]

Sanırım bu bir yanlış alarm. Heuristics yani çıkarsama (daha iyi Türkçesini
bilen varsa beri gelsin) yöntemi ile tarama yapan antivirüs yazılımların bu
tür hatalar yapması pek olası.

Bu arada çerez yakalamış. Eğer yanlış alarm değilse, muhtemelen o dosyanın
Windows ortamında sizin internet alışkanlıklarınızı çıkarmaya yönelik ve
kuvvetle muhtemel sadece Windows ortamında çalışabilecek bir "tracker
cookie" olabileceğini düşündürüyor bana.